Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Jaguar Racing

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
(+ MOJE Fotky)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 30: Řádka 30:
   Nej_nejrychl. kol =  -|
   Nej_nejrychl. kol =  -|
   Nej_kol =  -|
   Nej_kol =  -|
-
}}
+
}}'''Jaguar Racing''' byl [[Anglie|britský]] tým [[Formule 1]] se sídlem v [[Milton Keynes]]. Vznikl na konci roku [[1999]] z jiného britského týmu [[Stewart Grand Prix]]. Vlastnila ho společnost Ford Motor Company, která na konci sezóny [[Formule 1 v roce 2004|2004]] z F1 odešla a tým převzal [[Rakousko|rakouský]] výrobce energetických nápojů [[Red Bull]] a od sezony 2005 začal používat název [[Red Bull Racing]].
-
'''Jaguar Racing''' byl [[Anglie|britský]] tým [[Formule 1]] se sídlem v [[Milton Keynes]]. Vznikl na konci roku [[1999]] z jiného britského týmu [[Stewart Grand Prix]]. Vlastnila ho společnost Ford Motor Company, která na konci sezóny [[Formule 1 v roce 2004|2004]] z F1 odešla a tým převzal [[Rakousko|rakouský]] výrobce energetických nápojů [[Red Bull]] a od sezony 2005 začal používat název [[Red Bull Racing]].
+
== Historie ==
== Historie ==
-
[[Soubor:Jaguar R3.jpg|thumb|left|Jaguar R3 z roku 2002]]
 
Tradiční britskou značku automobilů [[Jaguar]] v devadesátých letech koupil [[USA|americký]] výrobece aut Ford. Značka Jaguar symbolizovala sportovní tradice a Ford se snažil oživit tento mýtus ve Formuli 1. Ford v té době vlastnil také továrnu na motory Cosworth, po koupi slavné britské značky začal pro lepší zvuk pojmenovávat agregáty novým názvem Jaguar.
Tradiční britskou značku automobilů [[Jaguar]] v devadesátých letech koupil [[USA|americký]] výrobece aut Ford. Značka Jaguar symbolizovala sportovní tradice a Ford se snažil oživit tento mýtus ve Formuli 1. Ford v té době vlastnil také továrnu na motory Cosworth, po koupi slavné britské značky začal pro lepší zvuk pojmenovávat agregáty novým názvem Jaguar.
Jaguar Racing se zúčastnil dohromady 85 velkých v královské třídě motorsportu. Avšak úspěch týmu nebyl souzen, touha po pole positions, nejrychlejším kole závodu nebo výhře v grand prix zůstala nenaplněna. Pouze dvakrát vystoupili jezdci týmu na pódium, [[Eddie Irvine]] v [[Grand Prix Monaka 2001]] a [[ Grand Prix Itálie 2002]] dojel na třetím místě. Jen jednou stál vůz tohoto týmu v první řadě startovního pole, stalo se tak překvapivě při [[Grand Prix Malajsie 2004]], kdy se jako druhý kvalifikoval [[Mark Webber]].
Jaguar Racing se zúčastnil dohromady 85 velkých v královské třídě motorsportu. Avšak úspěch týmu nebyl souzen, touha po pole positions, nejrychlejším kole závodu nebo výhře v grand prix zůstala nenaplněna. Pouze dvakrát vystoupili jezdci týmu na pódium, [[Eddie Irvine]] v [[Grand Prix Monaka 2001]] a [[ Grand Prix Itálie 2002]] dojel na třetím místě. Jen jednou stál vůz tohoto týmu v první řadě startovního pole, stalo se tak překvapivě při [[Grand Prix Malajsie 2004]], kdy se jako druhý kvalifikoval [[Mark Webber]].
Historie a výsledky týmu byly poznamenány častými personálními změnami. Týmoví šéfové, techniční ředitelé či šéfdesignéři byli rychle angažováni a zase propouštěni, na pozicích jezdců docházelo také k časté obměně. Během pěti let řídilo monopost týmu Jaguar 8 pilotů. V únoru 2001 tým převzal trojnásobný mistr světa [[Niki Lauda]], ale výsledky se přesto za jeho režie nelepšily a proto byl v listopadu 2002 odejit.
Historie a výsledky týmu byly poznamenány častými personálními změnami. Týmoví šéfové, techniční ředitelé či šéfdesignéři byli rychle angažováni a zase propouštěni, na pozicích jezdců docházelo také k časté obměně. Během pěti let řídilo monopost týmu Jaguar 8 pilotů. V únoru 2001 tým převzal trojnásobný mistr světa [[Niki Lauda]], ale výsledky se přesto za jeho režie nelepšily a proto byl v listopadu 2002 odejit.
 +
 +
== Galerie vozu Jaguar R3  z roku 2002 ==
 +
<gallery perrow="3" widths="180" heights="180">
 +
Soubor:FORMULE9016.jpg|
 +
Soubor:FORMULE9017.jpg|
 +
Soubor:FORMULE9018.jpg|
 +
Soubor:FORMULE9022.jpg|
 +
Soubor:FORMULE9023.jpg|
 +
Soubor:FORMULE9024.jpg|
 +
</gallery>
 +
== Kompletní výsledky ve F1 ==
== Kompletní výsledky ve F1 ==
([[:Šablona:Legenda výsledků jezdce F1|Legenda]], tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu)
([[:Šablona:Legenda výsledků jezdce F1|Legenda]], tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu)

Aktuální verze z 31. 8. 2018, 11:49

Jaguar Racing byl britský tým Formule 1 se sídlem v Milton Keynes. Vznikl na konci roku 1999 z jiného britského týmu Stewart Grand Prix. Vlastnila ho společnost Ford Motor Company, která na konci sezóny 2004 z F1 odešla a tým převzal rakouský výrobce energetických nápojů Red Bull a od sezony 2005 začal používat název Red Bull Racing.

Obsah

Historie

Tradiční britskou značku automobilů Jaguar v devadesátých letech koupil americký výrobece aut Ford. Značka Jaguar symbolizovala sportovní tradice a Ford se snažil oživit tento mýtus ve Formuli 1. Ford v té době vlastnil také továrnu na motory Cosworth, po koupi slavné britské značky začal pro lepší zvuk pojmenovávat agregáty novým názvem Jaguar. Jaguar Racing se zúčastnil dohromady 85 velkých v královské třídě motorsportu. Avšak úspěch týmu nebyl souzen, touha po pole positions, nejrychlejším kole závodu nebo výhře v grand prix zůstala nenaplněna. Pouze dvakrát vystoupili jezdci týmu na pódium, Eddie Irvine v Grand Prix Monaka 2001 a Grand Prix Itálie 2002 dojel na třetím místě. Jen jednou stál vůz tohoto týmu v první řadě startovního pole, stalo se tak překvapivě při Grand Prix Malajsie 2004, kdy se jako druhý kvalifikoval Mark Webber. Historie a výsledky týmu byly poznamenány častými personálními změnami. Týmoví šéfové, techniční ředitelé či šéfdesignéři byli rychle angažováni a zase propouštěni, na pozicích jezdců docházelo také k časté obměně. Během pěti let řídilo monopost týmu Jaguar 8 pilotů. V únoru 2001 tým převzal trojnásobný mistr světa Niki Lauda, ale výsledky se přesto za jeho režie nelepšily a proto byl v listopadu 2002 odejit.

Galerie vozu Jaguar R3 z roku 2002

Kompletní výsledky ve F1

(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu)

Rok Šasi Motor Pneu Jezdci 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Body Umístění
2000 Jaguar R1 Cosworth V10 AUS BRA SMR GBR ESP EUR MON CAN FRA AUT GER HUN BEL ITA USA JPN MAL 4 9.
Eddie Irvine DNF DNF 7 13 11 DNF 4 13 13 10 8 10 DNF 7 8 6
Luciano Burti 11
Johnny Herbert DNF DNF 10 12 13 11 9 DNF DNF 7 DNF DNF 8 DNF 11 7 DNF
2001 Jaguar R2 Cosworth V10 AUS MAL BRA SMR ESP AUT MON CAN EUR FRA GBR GER HUN BEL ITA USA JPN 9 8.
Eddie Irvine 11 DNF DNF DNF DNF 7 3 DNF 7 DNF 9 DNF DNF DNF DNF 5 DNF
Luciano Burti 8 10 DNF 11
Pedro de la Rosa DNF DNF DNF 6 8 14 12 DNF 11 DNF 5 12 DNF
2002 Jaguar R3 Cosworth V10 AUS MAL BRA SMR ESP AUT MON CAN EUR GBR FRA GER HUN BEL ITA USA JPN 8 7.
Eddie Irvine 4 DNF 7 DNF DNF DNF 9 DNF DNF DNF DNF DNF DNF 6 3 10 9
Pedro de la Rosa 8 10 8 DNF DNF DNF 10 DNF 11 11 9 DNF 13 DNF DNF DNF DNF
2003 Jaguar R4 Cosworth V10 AUS MAL BRA SMR ESP AUT MON CAN EUR FRA GBR GER HUN ITA USA JPN 18 7.
Mark Webber DNF DNF 9 DNF 7 7 DNF 7 6 6 14 11 6 7 DNF 11
Antonio Pizzonia 13 DNF DNF 14 DNF 9 DNF 10 10 10 DNF
Justin Wilson DNF DNF DNF 8 13
2004 Jaguar R5 Cosworth V10 AUS MAL BHR SMR ESP MON EUR CAN USA FRA GBR GER HUN BEL ITA CHN JPN BRA 10 7.
Mark Webber DNF DNF 8 13 12 DNF 7 DNF DNF 9 8 6 10 DNF 9 10 DNF DNF
Christian Klien 11 10 14 14 DNF DNF 12 9 DNF 11 14 10 13 6 13 DNF 12 14

Reference