Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
SdKfz 250
Z Multimediaexpo.cz
m (+ Typo) |
(+ šablona FLICKR) |
||
Řádka 17: | Řádka 17: | ||
| pw_ratio= | | pw_ratio= | ||
| dojezd= 300 km | | dojezd= 300 km | ||
- | }} | + | }}'''SdKfz 250''' byl první široce používaný německý [[obrněný transportér]]. Byl postaven na pozvozku staršího typu [[SdKfz 10]]. Tento typ dostal dodatečnou pancéřovou ochranu, i přes tyto změny byl však ze shora stále otevřený. Uvezl 6 mužů a byl vyzbrojen 2 [[kulomet]]y MG. Po rozšíření větších verzí tohoto typu ([[SdKfz 251]]) používán hlavně u průzkumných jednotek. |
- | '''SdKfz 250''' byl první široce používaný německý [[obrněný transportér]]. Byl postaven na pozvozku staršího typu [[SdKfz 10]]. Tento typ dostal dodatečnou pancéřovou ochranu, i přes tyto změny byl však ze shora stále otevřený. Uvezl 6 mužů a byl vyzbrojen 2 [[kulomet]]y MG. Po rozšíření větších verzí tohoto typu ([[SdKfz 251]]) používán hlavně u průzkumných jednotek. | + | |
Obrněné transportéry SdKfz 250, které zůstaly po ukončení [[Druhá světová válka|2. světové války]] na území Československa, byly v poválečném období užívány československou armádou pod označením '''D7p'''. | Obrněné transportéry SdKfz 250, které zůstaly po ukončení [[Druhá světová válka|2. světové války]] na území Československa, byly v poválečném období užívány československou armádou pod označením '''D7p'''. | ||
Řádka 26: | Řádka 25: | ||
- | {{Commons|SdKfz 250}}{{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|SdKfz+250}}{{Commons|SdKfz 250}}{{Článek z Wikipedie}} |
{{Německá vozidla za druhé světové války}} | {{Německá vozidla za druhé světové války}} | ||
[[Kategorie:Obrněné transportéry]] | [[Kategorie:Obrněné transportéry]] | ||
[[Kategorie:Německé obrněné transportéry]] | [[Kategorie:Německé obrněné transportéry]] |
Aktuální verze z 5. 7. 2018, 14:56
SdKfz 250 | ||
| ||
Banská Bystrica, Slovensko (2007) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Posádka | 4 | |
Délka | 4,77 m | |
Výška | 2,15 m | |
Šířka | 2 m | |
Hmotnost | 5,5 t | |
Pancéřování a výzbroj | ||
Pancéřování | 8-15 mm | |
Hlavní zbraň | různá | |
Sekundární zbraň | různá | |
Pohon a pohyb | ||
Pohon | Benzínový šestiválec Maybach HL 42 | |
75 kW (100 hp) | ||
Odpružení | Polopás | |
Poměr výkonu | ||
Dojezd | 300 km |
SdKfz 250 byl první široce používaný německý obrněný transportér. Byl postaven na pozvozku staršího typu SdKfz 10. Tento typ dostal dodatečnou pancéřovou ochranu, i přes tyto změny byl však ze shora stále otevřený. Uvezl 6 mužů a byl vyzbrojen 2 kulomety MG. Po rozšíření větších verzí tohoto typu (SdKfz 251) používán hlavně u průzkumných jednotek.
Obrněné transportéry SdKfz 250, které zůstaly po ukončení 2. světové války na území Československa, byly v poválečném období užívány československou armádou pod označením D7p.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
Německá obrněná vozidla za druhé světové války |
---|
Tanky |
Panzer I • Panzer II • Panzer III • Panzer IV • Panther • Tiger I • Tiger II • Panzer 35(t) • Panzer 38(t) |
Samohybné houfnice |
Sturmpanzer II • SIG 33 • Wespe • Hummel • Grille • Panzerwerfer • Wurfrahmen 40 • Karl-Gerät |
Útočná děla |
StuG III • StuG IV • StuH 42 • Brummbär • Sturmtiger |
Stíhače tanků |
Panzerjäger I • Marder I • Marder II • Marder III • Hetzer • Jagdpanzer IV • Jagdpanther • Nashorn • Jagdtiger • Ferdinand • RSO |
Polopásy |
SdKfz 2 • SdKfz 4 • SdKfz 6 • SdKfz 7 • SdKfz 8 • SdKfz 9 • SdKfz 10 • SdKfz 11 • SdKfz 250 • SdKfz 251 • SdKfz 252 • SdKfz 253 • SdKfz 254 |
Obrněné vozy |
ADGZ • Kfz 13 • SdKfz 221/22/23 • SdKfz 231/32/34/63 • SdKfz 247 |
Protiletadlové tanky |
Flakpanzer 38(t) • Flakpanzer IV – Möbelwagen • Wirbelwind • Ostwind • Kugelblitz |
Prototypy |
Maus • E-Serie • Waffenträger • Neubaufahrzeug • Sturer Emil • Dicker Max • Coelian |