Timo Glock
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 19. 4. 2009, 16:57
Timo Glock (* 18. března 1982, Lindenfels, Německo) je německý pilot Formule 1 a mistr GP2 z roku 2007.
Timo začal závodit v roce 1998 s motokárami, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku 2000 závodí v monopostech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství Formule 3 skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce 2003, závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo.
Obsah |
2005 - Champ Car
V roce 2005 se Timo přesunul za oceán, do Spojených států. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho, Rocketsports, v sérii Champ Car. Jeho nejlepším umístěním bylo 2. místo ze závodu v Montrealu, na okruhu Gillese Villeneuva, kde před rokem debutoval s vozem formule 1. V celkovém hodnocení mistrovství skončil na 8. místě a získal cenu pro nejlepšího nováčka roku.
GP2
V roce 2006 se vrátil zpátky do Evropy, do série GP2. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro BMW Sauber, se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok 2007.
Glock prodloužil s týmem iSport smlouvu i na sezonu 2007. Vyhrál 5 závodů a v dalších 5 stál na stupni vítězů, a tak i přes několik nedokončených závodů se na konci sezony mohl radovat ze zisku titulu mistra GP2. Po těžké nehodě Roberta Kubici při Grand Prix Kanady 2007, měl Glock v závodě v Indianapolis tohoto polského závodníka nahradit. Ovšem tým se nakonec rozhodl, že dá šanci mladému Sebastianu Vettelovi. Ten si v závodě vůbec nevedl špatně a získal 1 bod, což mu dopomohlo k získání závodního místa u Toro Rossa. Glock byl poté povýšen do role testovacího a náhradního jezdce BMW.
Formule 1
2004 - Jordan
V roce 2004 se Glock, sponzorovaný firmou Deutsche Post (DHL), stal testovacím a třetím pilotem týmu Jordan Grand Prix v mistrovství světa formule 1. Při svém debutu na Grand Prix Kanady 2004 nahradil na jeden závod Giorgia Pantana, a hned získal 2 body za 7. místo. Původně však skončil na 11. místě, ale po diskvalifikaci vozů týmů Williams a Toyota poskočil na už výše zmiňované 7. místo v cíli. Timo nahradil Pantana ještě v posledních třech závodech sezony - v Grand Prix Číny 2004, Grand Prix Japonska 2004 a Brazílii - ve kterých se shodně umístil na 15. místě.
2008 - Toyota
Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl Glock spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s Toyotou, přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami (Contract Recognition Board). 16. listopadu rada rozhodla, že v roce 2008 za Toyotu může závodit. O den později BMW Sauber souhlasilo s jeho uvolněním. Glock s Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího Ralfa Schumachera.
V prvním závodě v Melbourne jel na bodovaném místě, ale jen několik kol před cílem udělal chybu v jedné z šikan a v plné rychlosti se dostal mimo trať a najel na hrbol v únikové zóně. Ten způsobil vymrštění vozu do vzduchu, který poté tvrdě přistál na vozovce. Při této havárii si Glock poranil zápěstí.
Kompletní výsledky ve Formuli 1
(tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Rok | Tým | Vůz | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2004 | Jordan Ford | Jordan EJ14 | Ford Cosworth RS2 (TJ2004) 3.0 V10 | AUS TD | MAL TD | BHR TD | SMR TD | ESP TD | MON TD | EUR TD | CAN 7 | USA TD | FRA TD | GBR TD | GER TD | HUN TD | BEL TD | ITA TD | CHN 15 | JPN 15 | BRA 15 | 2 | 19.místo |
2008 | Ranasonic Toyota Racing | Toyota TF108 | Toyota RVX-08 2.4 V8 | AUS DNF | MAL DNF | BHR 9 | ESP 11 | TUR 13 | MON 12 | CAN 4 | FRA 11 | GBR 12 | GER DNF | HUN 2 | EUR 7 | BEL 9 | ITA 11 | SIN 4 | JPN DNF | CHN 7 | BRA 6 | 25 | 10.místo |
Výsledky v ostatních formulových kategoriích
Sezóna | Série | Tým | Vůz | Závody | Vítězství | Pole Position | Podium | Body | Konečné umístění |
2000 | Formule BMW Junior Cup | 19 | 11 | 6 | 15 | 285,5 | 1. místo | ||
2001 | Formule BMW ADAC | BMW Formel ADAC Rookie Team | 20 | 8 | 3 | 13 | 268 | 1. místo | |
2002 | Formule 3 Německo | Opel Team KMS | Dallara F302-Opel | 18 | 3 | 2 | 6 | 52 | 3. místo |
2003 | Formule 3 Euroseries | Opel Team KMS | Dallara F303-Opel Spiess | 20 | 3 | 0 | 6 | 55 | 5. místo |
2004 | Porsche Supercup | Porsche AG VIP Team | Porsche 911 GT3 Cup | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
2005 | CCWS | Rocketsports Racing | Lola-Ford Cosworth | 13 | 0 | 0 | 1 | 202 | 8. místo |
2006 | GP2 | BCN Competición iSport International | Dallara-Renault | 20 | 2 | 0 | 5 | 60 | 4. místo |
2007 | GP2 | iSport International | Dallara-Renault | 21 | 5 | 4 | 10 | 88 | 1. místo |
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |