Grand Prix Španělska 1951
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 14. 4. 2014, 11:41
Velká cena Španělska (XI Gran Premio de España) vozů Formule 1 se v roce 1951 jako 15. Grand Prix konala 28. října na okruhu Pedralbes. Závod se jel na 70 kol po 6,316 km, celkem na 442,12 kilometrů. Skončil 6. vítězstvím Juana Manuela Fangia a 10. vítězstvím pro Alfa Romeo. Juan Manuel Fangio se stal mistrem světa.
Obsah |
Výsledky
Pořadí v cíli
Pozice | Jezdec | Vůz | Čas |
---|---|---|---|
1 | ![]() | Alfa Romeo 159M | 2:46'54.10 |
2 | ![]() | Ferrari 375 | á 0:54:28 |
3 | ![]() | Alfa Romeo 159M | á 1:45"54 |
4 | ![]() | Ferrari 375 | á 2 kola |
5 | ![]() | Alfa Romeo 159M | á 2 kola |
6 | ![]() | Alfa Romeo 159M | á 4 kola |
7 | ![]() | Talbot T26C-DA | á 6 kol |
8 | ![]() | Talbot T26C-DA | á 7 kol |
9 | ![]() | Simca Gordini T 15 | á 7 kol |
10 | ![]() | Maserati 4CLT/48 | á 10 kol |
Kolo | Odstoupili | - | - |
48 | ![]() | Simca Gordini T 15 | Motor |
47 | ![]() | Ferrari 375 | Vstřikování |
37 | ![]() | Talbot T26C-DA | Nehoda |
30 | ![]() | Ferrari 375 | Mimo trať |
25 | ![]() | Simca Gordini T 15 | Motor |
23 | ![]() | Talbot T26C-DA | Motor |
7 | ![]() | Talbot T26C | Přehřátí |
3 | ![]() | Talbot T26C | Vstřikování |
1 | ![]() | Maserati 4CLT/48 | Motor |
0 | ![]() | Maserati 4CLT/48 | Motor |
Nejrychlejší kolo
- Juan Manuel Fangio Alfa Romeo 2'16.93 - 167.074 km/h
Vedení v závodě
- 1-3 kolo Alberto Ascari
- 4-70 kolo Juan Manuel Fangio
Postavení na startu
1. řada | 4 | 3 | 2 | 1 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Farina | González | Fangio | Ascari | ||||
Alfa Romeo | Ferrari | Alfa Romeo | Ferrari | ||||
2'14.94 | 2'14.01 | 2'12.27 | 2'10.59 | ||||
2. řada | 7 | 6 | 5 | ||||
Taruffi | de Graffenried | Villoresi | |||||
Ferrari | Alfa Romeo | Ferrari | |||||
2'16.80 | 2'16.40 | 2'16.38 | |||||
3. řada | 11 | 10 | 9 | 8 | |||
Trintignant | Simon | Manzon | Bonetto | ||||
Simca | Simca | Simca | Alfa Romeo | ||||
2'25.25 | 2'24.60 | 2'23.81 | 2'21.80 | ||||
4. řada | 14 | 13 | 12 | ||||
Cabantous | Étançelin | Chiron | |||||
Talbot | Talbot | Talbot | |||||
2'32.18 | 2'31.00 | 2'30.32 | |||||
5. řada | 18 | 17 | 16 | 15 | |||
Jover | Godia | Grignard | Claes | ||||
Maserati | Maserati | Talbot | Talbot | ||||
2'41.99 | 2'37.45 | 2'36.58 | 2'34.46 | ||||
6. řada | 20 | 19 | |||||
Rosier | Bira | ||||||
Talbot | Maserati | ||||||
2'46.78 | 2'45.99 |
Zajímavosti
- V závodě debutoval Chico Godia, Georges Grignard a Juan Jover.
- První vítězství pro startovní číslo 22.
- První nejrychlejší kolo pro startovní číslo 22
Předchozí závod: Grand Prix Itálie 1951 | Grand Prix Španělska 1951 | Následný závod: Grand Prix Švýcarska 1952 |
Předchozí závod: Není | Grand Prix Španělska | Následný závod: Grand Prix Španělska 1954 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |