Timo Glock

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Výrazné vylepšení)
(+ Masivní vylepšení, 2 x VIDEO)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Timo Glock 2008.jpg|thumb|Timo Glock (2008)]]
+
[[Soubor:Timo Glock 2010 Malaysia.jpg|thumb|230px|Timo Glock (2010)]]
-
'''Timo Glock''' (* [[18. březen|18. března]] [[1982]], Lindenfels, Německo) je německý pilot [[Formule 1]] a mistr [[Série GP 2|GP2]] z roku 2007.
+
'''Timo Glock''' (* [[18. březen|18. března]] [[1982]], [[Lindenfels]], [[Německo]]) je německý pilot [[Formule 1]] a mistr [[GP2 Series|GP2]] z roku [[2007]].
Timo začal závodit v roce [[1998]] s [[motokára]]mi, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku [[2000]] závodí v [[monopost]]ech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství [[Formule 3]] skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce [[2003]], závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo.  
Timo začal závodit v roce [[1998]] s [[motokára]]mi, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku [[2000]] závodí v [[monopost]]ech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství [[Formule 3]] skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce [[2003]], závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo.  
-
===2005 - Champ Car===
+
===2005 Champ Car===
V roce [[2005]] se Timo přesunul za oceán, do [[Spojené státy americké|Spojených států]]. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho, Rocketsports, v sérii [[Champ Car]]. Jeho nejlepším umístěním bylo 2. místo ze závodu v Montrealu, na [[Circuit Gilles Villeneuve|okruhu Gillese Villeneuva]], kde před rokem debutoval s vozem formule 1. V celkovém hodnocení mistrovství skončil na 8. místě a získal cenu pro nejlepšího nováčka roku.
V roce [[2005]] se Timo přesunul za oceán, do [[Spojené státy americké|Spojených států]]. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho, Rocketsports, v sérii [[Champ Car]]. Jeho nejlepším umístěním bylo 2. místo ze závodu v Montrealu, na [[Circuit Gilles Villeneuve|okruhu Gillese Villeneuva]], kde před rokem debutoval s vozem formule 1. V celkovém hodnocení mistrovství skončil na 8. místě a získal cenu pro nejlepšího nováčka roku.
Řádka 10: Řádka 10:
V roce [[2006]] se vrátil zpátky do Evropy, do série [[Série GP 2|GP2]]. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro [[BMW Sauber]], se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok [[Formule 1 v roce 2007|2007]].
V roce [[2006]] se vrátil zpátky do Evropy, do série [[Série GP 2|GP2]]. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro [[BMW Sauber]], se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok [[Formule 1 v roce 2007|2007]].
-
[[Image:Timo Glock GP2 2007.jpg|thumb|220px|left|Glock v kokpitu svojí Dallary GP2 při závodu v Monaku v roce 2007]]
+
[[File:Timo Glock GP2 2007.jpg|thumb|200px|Glock v kokpitu svojí Dallary GP2 při závodu v Monaku (2007)]]
-
 
+
Glock prodloužil s týmem iSport smlouvu i na sezonu [[2007]]. Vyhrál 5 závodů a v dalších 5 stál na stupni vítězů, a tak i přes několik nedokončených závodů se na konci sezony mohl radovat ze zisku titulu mistra GP2. Po těžké nehodě [[Robert Kubica|Roberta Kubici]] při [[Grand Prix Kanady 2007]], měl Glock v závodě v [[Grand Prix USA 2007|Indianapolis]] tohoto polského závodníka nahradit. Ovšem tým se nakonec rozhodl, že dá šanci mladému [[Sebastian Vettel|Sebastianu Vettelovi]]. Ten si v závodě vůbec nevedl špatně a získal 1 bod, což mu dopomohlo k získání závodního místa u [[Toro Rosso|Toro Rossa]]. Glock byl poté povýšen do role testovacího a náhradního jezdce BMW.
Glock prodloužil s týmem iSport smlouvu i na sezonu [[2007]]. Vyhrál 5 závodů a v dalších 5 stál na stupni vítězů, a tak i přes několik nedokončených závodů se na konci sezony mohl radovat ze zisku titulu mistra GP2. Po těžké nehodě [[Robert Kubica|Roberta Kubici]] při [[Grand Prix Kanady 2007]], měl Glock v závodě v [[Grand Prix USA 2007|Indianapolis]] tohoto polského závodníka nahradit. Ovšem tým se nakonec rozhodl, že dá šanci mladému [[Sebastian Vettel|Sebastianu Vettelovi]]. Ten si v závodě vůbec nevedl špatně a získal 1 bod, což mu dopomohlo k získání závodního místa u [[Toro Rosso|Toro Rossa]]. Glock byl poté povýšen do role testovacího a náhradního jezdce BMW.
Řádka 19: Řádka 18:
=== 2008–2009: Toyota ===
=== 2008–2009: Toyota ===
-
[[Soubor:Timo Glock 2009 Japan 3rd Free Practice.jpg|thumb|left|Timo Glock na japonském okruhu [[Suzuka Circuit|Suzuka]]]]
+
[[Soubor:Timo Glock 2009 Japan 3rd Free Practice.jpg|thumb|left|200px|Timo Glock na japonském okruhu [[Suzuka Circuit|Suzuka]]]]
Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s [[Toyota F1|Toyotou]], přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami (Contract Recognition Board). [[16. listopad]]u rada rozhodla, že v roce 2008 za Toyotu může závodit. O den později [[BMW Sauber]] souhlasilo s jeho uvolněním. S Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího [[Ralf Schumacher|Ralfa Schumachera]].  
Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s [[Toyota F1|Toyotou]], přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami (Contract Recognition Board). [[16. listopad]]u rada rozhodla, že v roce 2008 za Toyotu může závodit. O den později [[BMW Sauber]] souhlasilo s jeho uvolněním. S Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího [[Ralf Schumacher|Ralfa Schumachera]].  
[[Soubor:Virgin Bahrain 2010.jpg|thumb|right|200px|Timo Glock při [[Grand Prix Bahrajnu 2010|GP Bahrajnu 2010]]]]
[[Soubor:Virgin Bahrain 2010.jpg|thumb|right|200px|Timo Glock při [[Grand Prix Bahrajnu 2010|GP Bahrajnu 2010]]]]
V prvním závodě v [[Grand Prix Austrálie 2008|Melbourne]] jel na bodovaném místě, ale jen několik kol před cílem udělal chybu v jedné z šikan a v plné rychlosti se dostal mimo trať a najel na hrbol v únikové zóně. Ten způsobil vymrštění vozu do vzduchu, který poté tvrdě přistál na vozovce. Při této havárii si Glock poranil [[zápěstí]].
V prvním závodě v [[Grand Prix Austrálie 2008|Melbourne]] jel na bodovaném místě, ale jen několik kol před cílem udělal chybu v jedné z šikan a v plné rychlosti se dostal mimo trať a najel na hrbol v únikové zóně. Ten způsobil vymrštění vozu do vzduchu, který poté tvrdě přistál na vozovce. Při této havárii si Glock poranil [[zápěstí]].
 +
 +
=== 2012 ===
 +
Po jednadvacátém místě v kvalifikaci na [[Grand Prix Austrálie 2012|Grand Prix Austrálie]] dokončil závod čtrnáctý. Po jednadvacátém místě v kvalifikaci obsadil v [[Grand Prix Malajsie 2012|malajsijské velké ceně]] sedmnáctou příčku. Dvacátý první skončil i v kvalifikaci na [[Grand Prix Číny 2012|Velkou cenu Číny]] a v závodě obsadil devatenácté místo. Dvacátý třetí skončil v kvalifikaci na [[Grand Prix Bahrajnu 2012|Velkou cenu Bahrajnu]] a v závodě obsadil devatenácté místo. Z 21. místa v kvalifikaci [[Grand Prix Španělska 2012|Grand Prix Španělska]] získal 18. pozici v cíli. Čtrnáctý skončil v [[Grand Prix Monaka 2012|GP Monaka]] po startu z 20. příčky.
 +
[[File:2014 DTM HockenheimringII Timo Glock by 2eight 8SC4767.jpg|thumb|200px|left|Timo Glock, Deutsche Tourenwagen Masters 2014 - Hockenheimring]]
 +
 +
=== 2013: BMW – DTM ===
 +
Glock musel po roce 2012 opustit Marussii kvůli potížím s financemi. Glock v zimě testoval vůz DTM značky BMW. Glockovi se DTM zalíbilo a podepsal smlouvu. Glockovi se nedařilo ale v čtvrtém závodě na Red Bull Ringu dojel na třetím místě. Pro Glocka to byli první stupně vítězů v DTM. Poté se Glockovi opět nedařilo ale v posledním závodě v Hockenheimu si dojel pro své první vítězství v DTM. Glock celkově skončil na devátém místě s 40 body.
==Kompletní výsledky ve Formuli 1==
==Kompletní výsledky ve Formuli 1==
Řádka 205: Řádka 211:
| align="center" bgcolor="FFFFBF" | 1. místo
| align="center" bgcolor="FFFFBF" | 1. místo
|}
|}
 +
 +
== YouTube ==
 +
{| border="4" width="442" align="left"
 +
|  {{#widget:YouTube|id=Ml14HW1qfn4}}
 +
|- align="center"
 +
| '''Onboard BMW X6 M – Mitfahrt mit Timo Glock'''
 +
|}
 +
{| border="4" width="442" align="right"
 +
|  {{#widget:YouTube|id=nX3iWCMTemE}}
 +
|- align="center"
 +
| '''DTM Final Hockenheim 2014 – Track Presentation Timo Glock'''
 +
|}
 +
<br style="clear: both;" />
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
Řádka 215: Řádka 234:
[[Kategorie:Piloti GP2]]
[[Kategorie:Piloti GP2]]
[[Kategorie:Žijící lidé]]
[[Kategorie:Žijící lidé]]
 +
[[Kategorie:Video články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 18. 3. 2015, 08:17

Timo Glock (2010)

Timo Glock (* 18. března 1982, Lindenfels, Německo) je německý pilot Formule 1 a mistr GP2 z roku 2007.

Timo začal závodit v roce 1998 s motokárami, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku 2000 závodí v monopostech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství Formule 3 skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce 2003, závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo.

Obsah

2005 – Champ Car

V roce 2005 se Timo přesunul za oceán, do Spojených států. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho, Rocketsports, v sérii Champ Car. Jeho nejlepším umístěním bylo 2. místo ze závodu v Montrealu, na okruhu Gillese Villeneuva, kde před rokem debutoval s vozem formule 1. V celkovém hodnocení mistrovství skončil na 8. místě a získal cenu pro nejlepšího nováčka roku.

GP2

V roce 2006 se vrátil zpátky do Evropy, do série GP2. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro BMW Sauber, se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok 2007.

Glock v kokpitu svojí Dallary GP2 při závodu v Monaku (2007)

Glock prodloužil s týmem iSport smlouvu i na sezonu 2007. Vyhrál 5 závodů a v dalších 5 stál na stupni vítězů, a tak i přes několik nedokončených závodů se na konci sezony mohl radovat ze zisku titulu mistra GP2. Po těžké nehodě Roberta Kubici při Grand Prix Kanady 2007, měl Glock v závodě v Indianapolis tohoto polského závodníka nahradit. Ovšem tým se nakonec rozhodl, že dá šanci mladému Sebastianu Vettelovi. Ten si v závodě vůbec nevedl špatně a získal 1 bod, což mu dopomohlo k získání závodního místa u Toro Rossa. Glock byl poté povýšen do role testovacího a náhradního jezdce BMW.

Formule 1

2004 - Jordan

V roce 2004 se Glock, sponzorovaný firmou Deutsche Post (DHL), stal testovacím a třetím pilotem týmu Jordan Grand Prix v mistrovství světa formule 1. Při svém debutu na Grand Prix Kanady 2004 nahradil na jeden závod Giorgia Pantana, a hned získal 2 body za 7. místo. Původně však skončil na 11. místě, ale po diskvalifikaci vozů týmů Williams a Toyota poskočil na už výše zmiňované 7. místo v cíli. Timo nahradil Pantana ještě v posledních třech závodech sezony - v Grand Prix Číny 2004, Grand Prix Japonska 2004 a Brazílii - ve kterých se shodně umístil na 15. místě.

2008–2009: Toyota

Timo Glock na japonském okruhu Suzuka

Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s Toyotou, přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami (Contract Recognition Board). 16. listopadu rada rozhodla, že v roce 2008 za Toyotu může závodit. O den později BMW Sauber souhlasilo s jeho uvolněním. S Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího Ralfa Schumachera.

Timo Glock při GP Bahrajnu 2010

V prvním závodě v Melbourne jel na bodovaném místě, ale jen několik kol před cílem udělal chybu v jedné z šikan a v plné rychlosti se dostal mimo trať a najel na hrbol v únikové zóně. Ten způsobil vymrštění vozu do vzduchu, který poté tvrdě přistál na vozovce. Při této havárii si Glock poranil zápěstí.

2012

Po jednadvacátém místě v kvalifikaci na Grand Prix Austrálie dokončil závod čtrnáctý. Po jednadvacátém místě v kvalifikaci obsadil v malajsijské velké ceně sedmnáctou příčku. Dvacátý první skončil i v kvalifikaci na Velkou cenu Číny a v závodě obsadil devatenácté místo. Dvacátý třetí skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu a v závodě obsadil devatenácté místo. Z 21. místa v kvalifikaci Grand Prix Španělska získal 18. pozici v cíli. Čtrnáctý skončil v GP Monaka po startu z 20. příčky.

Timo Glock, Deutsche Tourenwagen Masters 2014 - Hockenheimring

2013: BMW – DTM

Glock musel po roce 2012 opustit Marussii kvůli potížím s financemi. Glock v zimě testoval vůz DTM značky BMW. Glockovi se DTM zalíbilo a podepsal smlouvu. Glockovi se nedařilo ale v čtvrtém závodě na Red Bull Ringu dojel na třetím místě. Pro Glocka to byli první stupně vítězů v DTM. Poté se Glockovi opět nedařilo ale v posledním závodě v Hockenheimu si dojel pro své první vítězství v DTM. Glock celkově skončil na devátém místě s 40 body.

Kompletní výsledky ve Formuli 1

(tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)

Rok Tým Vůz Motor 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Body Umístění
2004 Jordan Ford Jordan EJ14 Ford Cosworth RS2 (TJ2004) 3.0 V10 AUS
TD
MAL
TD
BHR
TD
SMR
TD
ESP
TD
MON
TD
EUR
TD
CAN
7
USA
TD
FRA
TD
GBR
TD
GER
TD
HUN
TD
BEL
TD
ITA
TD
CHN
15
JPN
15
BRA
15
2 19.místo
2008 Ranasonic Toyota Racing Toyota TF108 Toyota RVX-08 2.4 V8 AUS
DNF
MAL
DNF
BHR
9
ESP
11
TUR
13
MON
12
CAN
4
FRA
11
GBR
12
GER
DNF
HUN
2
EUR
7
BEL
9
ITA
11
SIN
4
JPN
DNF
CHN
7
BRA
6
25 10.místo

Výsledky v ostatních formulových kategoriích

Sezóna Série Tým Vůz Závody Vítězství Pole Position Podium Body Konečné umístění
2000 Formule BMW Junior Cup 19 11 6 15 285,5 1. místo
2001 Formule BMW ADAC BMW Formel ADAC Rookie Team 20 8 3 13 268 1. místo
2002 Formule 3 Německo Opel Team KMS Dallara F302-Opel 18 3 2 6 52 3. místo
2003 Formule 3 Euroseries Opel Team KMS Dallara F303-Opel Spiess 20 3 0 6 55 5. místo
2004 Porsche Supercup Porsche AG VIP Team Porsche 911 GT3 Cup 1 0 0 0 0
2005 CCWS Rocketsports Racing Lola-Ford Cosworth 13 0 0 1 202 8. místo
2006 GP2 BCN Competición
iSport International
Dallara-Renault 20 2 0 5 60 4. místo
2007 GP2 iSport International Dallara-Renault 21 5 4 10 88 1. místo

YouTube

Onboard BMW X6 M – Mitfahrt mit Timo Glock
DTM Final Hockenheim 2014 – Track Presentation Timo Glock


Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Timo Glock
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Timo Glock