V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Grand Prix Španělska 1951
Z Multimediaexpo.cz
Velká cena Španělska (XI Gran Premio de España) vozů Formule 1 se v roce 1951 jako 15. Grand Prix konala 28. října na okruhu Pedralbes. Závod se jel na 70 kol po 6,316 km, celkem na 442,12 kilometrů. Skončil 6. vítězstvím Juana Manuela Fangia a 10. vítězstvím pro Alfa Romeo. Juan Manuel Fangio se stal mistrem světa.
Obsah |
Výsledky
Pořadí v cíli
Pozice | Jezdec | Vůz | Čas |
---|---|---|---|
1 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo 159M | 2:46'54.10 |
2 | Jose Froilan Gonzalez | Ferrari 375 | á 0:54:28 |
3 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo 159M | á 1:45"54 |
4 | Alberto Ascari | Ferrari 375 | á 2 kola |
5 | Felice Bonetto | Alfa Romeo 159M | á 2 kola |
6 | Toulo de Graffenried | Alfa Romeo 159M | á 4 kola |
7 | Louis Rosier | Talbot T26C-DA | á 6 kol |
8 | Philippe Etancelin | Talbot T26C-DA | á 7 kol |
9 | Robert Manzon | Simca Gordini T 15 | á 7 kol |
10 | Chico Godia Sales | Maserati 4CLT/48 | á 10 kol |
Kolo | Odstoupili | - | - |
48 | Andre Simon | Simca Gordini T 15 | Motor |
47 | Luigi Villoresi | Ferrari 375 | Vstřikování |
37 | Johnny Claes | Talbot T26C-DA | Nehoda |
30 | Piero Taruffi | Ferrari 375 | Mimo trať |
25 | Maurice Trintignant | Simca Gordini T 15 | Motor |
23 | Georges Grignard | Talbot T26C-DA | Motor |
7 | Yves Giraud Cabantous | Talbot T26C | Přehřátí |
3 | Louis Chiron | Talbot T26C | Vstřikování |
1 | Princ Bira | Maserati 4CLT/48 | Motor |
0 | Juan Jover | Maserati 4CLT/48 | Motor |
Nejrychlejší kolo
- Juan Manuel Fangio Alfa Romeo 2'16.93 - 167.074 km/h
Vedení v závodě
- 1-3 kolo Alberto Ascari
- 4-70 kolo Juan Manuel Fangio
Postavení na startu
1. řada | 4 | 3 | 2 | 1 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Farina | González | Fangio | Ascari | ||||
Alfa Romeo | Ferrari | Alfa Romeo | Ferrari | ||||
2'14.94 | 2'14.01 | 2'12.27 | 2'10.59 | ||||
2. řada | 7 | 6 | 5 | ||||
Taruffi | de Graffenried | Villoresi | |||||
Ferrari | Alfa Romeo | Ferrari | |||||
2'16.80 | 2'16.40 | 2'16.38 | |||||
3. řada | 11 | 10 | 9 | 8 | |||
Trintignant | Simon | Manzon | Bonetto | ||||
Simca | Simca | Simca | Alfa Romeo | ||||
2'25.25 | 2'24.60 | 2'23.81 | 2'21.80 | ||||
4. řada | 14 | 13 | 12 | ||||
Cabantous | Étançelin | Chiron | |||||
Talbot | Talbot | Talbot | |||||
2'32.18 | 2'31.00 | 2'30.32 | |||||
5. řada | 18 | 17 | 16 | 15 | |||
Jover | Godia | Grignard | Claes | ||||
Maserati | Maserati | Talbot | Talbot | ||||
2'41.99 | 2'37.45 | 2'36.58 | 2'34.46 | ||||
6. řada | 20 | 19 | |||||
Rosier | Bira | ||||||
Talbot | Maserati | ||||||
2'46.78 | 2'45.99 |
Zajímavosti
- V závodě debutoval Chico Godia, Georges Grignard a Juan Jover.
- První vítězství pro startovní číslo 22.
- První nejrychlejší kolo pro startovní číslo 22
Předchozí závod: Grand Prix Itálie 1951 | Grand Prix Španělska 1951 | Následný závod: Grand Prix Švýcarska 1952 |
Předchozí závod: Není | Grand Prix Španělska | Následný závod: Grand Prix Španělska 1954 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |