Železniční trať Praha - Beroun
Z Multimediaexpo.cz
Trať 171 je označení pro část trati 170 mezi Prahou a Berounem.
Jedná se o regionální úsek na trati s celostátním významem mezi Prahou hlavním nádražím a Berounem. Trať je v celé své délce dvoukolejná a elektrifikovaná. Délka úseku Praha - Beroun je 43 km a provoz na trati byl zahájen roku 1862. Provoz pravidelných osobních vlaků na trati je plně integrován do systému Pražské integrované dopravy (PID) pod označením S7.
Obsah |
Trasování
Trať je prakticky v celé své délce vedena podél řek, mezi Prahou-Smíchovem a Radotínem po levém břehu řeky Vltavy, od soutoku Berounky s Vltavou resp. od Radotína až do Berouna pak podél řeky Berounky. Až do zastávky Všenory trať vede po jejím pravém břehu, mezi zástávkou Všenory a železniční stanicí Dobřichovice překonává trať řeku Berounku a odtud je vedena až do Berouna po jejím pravém břehu. Trať tak fakticky kopíruje směr jejího říčního koryta.
Osobní doprava
Provoz osobních vlaků na trati je zajišťován převážně jednotkami řady 451 a 452 v přepravních špičkách šestivozovými a v sedlech čtyřvozovými. O víkendech jsou některé jednotky nahrazovány modernějšími třívozovými jednotkami řady 471 (City Elefant), které však bývají spojovány do souprav kvůli zachování přepravní kapacity. Na trati je možné se setkat i s prototypem řady 470 nebo také s motorovými vozy 810 v brzkých ranních hodinách.
Interval příměstských vlaků na trati je 60 minut, ve špičkách 30 minut a v úseku Řevnice - Praha hlavní nádraží díky posilovým vlakům ještě nižší. Po trati jsou také vedeny rychlíky, které však zastavují pouze v Praze na hlavním náraží a Smíchově a pak v Berouně a pokračují po trati trati 170 dále do Plzně, případně dále do Domažlic, Klatov či Chebu.
Stanice a zastávky
V závorce je uvedeno tarifní pásmo Pražské integrované dopravy.
- Praha hlavní nádraží (pásmo P)
- Praha-Smíchov (tratě 122 a 173; pásmo 0)
- Praha-Velká Chuchle (neobsazená; zastavují pouze některé vlaky; pásmo 0)
- Praha-Radotín (začínají zde některé ranní vlaky směr Praha; pásmo B[1])
- Černošice (pásmo 1)
- Černošice-Mokropsy (pásmo 1)
- Všenory (pásmo 1)
- Dobřichovice (pásmo 1)
- Řevnice (začínají zde některé ranní vlaky směr Praha; pásmo 2)
- Zadní Třebaň (trať 172; pásmo 2)
- Karlštejn (pásmo 3)
- Srbsko (pásmo 3)
- Beroun (tratě 173, 174 a 170; pásmo 4)
- Dále trať pokračuje jako trať 170 do Plzně a Chebu
Související články
Reference
- ↑ Tarif PID, kap. II, bod 4
Externí odkazy
- Stránky věnované trati 171
- Trať 171 na ŽelPage
- Železniční trať Praha - Beroun v programu Google Earth
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |