Železniční trať Praha - Beroun
Z Multimediaexpo.cz
Trať 171 je označení pro část trati 170 mezi Prahou a Berounem.
Jedná se o regionální úsek na trati s celostátním významem mezi Prahou hlavním nádražím a Berounem. Trať je v celé své délce dvoukolejná a elektrifikovaná. Délka úseku Praha - Beroun je 43 km a provoz na trati byl zahájen roku 1862. Provoz pravidelných osobních vlaků na trati je plně integrován do systému Pražské integrované dopravy (PID) pod označením S7.
Obsah |
Trasování
Trať je prakticky v celé své délce vedena podél řek, mezi Prahou-Smíchovem a Radotínem po levém břehu řeky Vltavy, od soutoku Berounky s Vltavou resp. od Radotína až do Berouna pak podél řeky Berounky. Až do zastávky Všenory trať vede po jejím pravém břehu, mezi zástávkou Všenory a železniční stanicí Dobřichovice překonává trať řeku Berounku a odtud je vedena až do Berouna po jejím pravém břehu. Trať tak fakticky kopíruje směr jejího říčního koryta.
Osobní doprava
![](/mmecz/images/thumb/d/d9/Zadni_Treban-451_a_810.jpg/180px-Zadni_Treban-451_a_810.jpg)
Provoz osobních vlaků na trati je zajišťován převážně jednotkami řady 451 a 452 v přepravních špičkách šestivozovými a v sedlech čtyřvozovými. O víkendech jsou některé jednotky nahrazovány modernějšími třívozovými jednotkami řady 471 (City Elefant), které však bývají spojovány do souprav kvůli zachování přepravní kapacity. Na trati je možné se setkat i s prototypem řady 470 nebo také s motorovými vozy 810 v brzkých ranních hodinách.
Interval příměstských vlaků na trati je 60 minut, ve špičkách 30 minut a v úseku Řevnice - Praha hlavní nádraží díky posilovým vlakům ještě nižší. Po trati jsou také vedeny rychlíky, které však zastavují pouze v Praze na hlavním náraží a Smíchově a pak v Berouně a pokračují po trati trati 170 dále do Plzně, případně dále do Domažlic, Klatov či Chebu.
Stanice a zastávky
V závorce je uvedeno tarifní pásmo Pražské integrované dopravy.
- Praha hlavní nádraží (pásmo P)
- Praha-Smíchov (tratě 122 a 173; pásmo 0)
- Praha-Velká Chuchle (neobsazená; zastavují pouze některé vlaky; pásmo 0)
- Praha-Radotín (začínají zde některé ranní vlaky směr Praha; pásmo B[1])
- Černošice (pásmo 1)
- Černošice-Mokropsy (pásmo 1)
- Všenory (pásmo 1)
- Dobřichovice (pásmo 1)
- Řevnice (začínají zde některé ranní vlaky směr Praha; pásmo 2)
- Zadní Třebaň (trať 172; pásmo 2)
- Karlštejn (pásmo 3)
- Srbsko (pásmo 3)
- Beroun (tratě 173, 174 a 170; pásmo 4)
- Dále trať pokračuje jako trať 170 do Plzně a Chebu
Související články
Reference
- ↑ Tarif PID, kap. II, bod 4
Externí odkazy
- Stránky věnované trati 171
- Trať 171 na ŽelPage
- Železniční trať Praha - Beroun v programu Google Earth
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |