Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Formule 1 v roce 1988
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 28. 7. 2012, 15:12
XXXIX. Mistrovství Světa Formule 1 / 1988 | |
---|---|
Formule 1 v roce 1987****Formule 1 v roce 1989 | |
Mistr světa Gerhard Berger 41 | |
Pohár konstruktérů McLaren 199 Ferrari 65 Benetton 39 | |
Grand Prix | |
1. Německo | 10. Austrálie |
Po předchozím ročníku, který ovládly vozy Williamsu, byl čas na předání štafety dalšímu britskému týmu. Sezona 1988 se zapsala zejména do srdcí fanoušků stáje McLaren. Oba jezdci doslova opanovali přední příčky a podle slov ostatních jezdili v úplně jiném světě. Jediné první místo, které McLaren přepustil konkurenční stáji, bylo ve Velké ceně Itálie, kterou vyhrál domácí tým Ferrari těžící z technických problémů vozu z Wokingu. Absolutní převaha britských vozů s japonským pohonem byla jasně patrná na všech typech závodních tratí. Scénář většiny závodů byl následující: První dvě místa obsadili jedci McLarenu, přičemž ještě stihli nadělit většině soupeřů minimálně jedno kolo - výjimkou nebylo ani kolo pro třetího jezdce v pořadí.
Obsah |
Pravidla
Boduje prvních 6 jezdců podle klíče:
- První - 9 bodů
- Druhý - 6 bodů
- Třetí - 4 body
- Čtvrtý - 3 body
- Pátý - 2 body
- Šestý - 1 bod
Do celkového pořadí poháru jezdců se započítává pouze 11 nejlepších výsledků. Do poháru konstruktérů jsou započítány všechny výsledky.
Složení týmů
Složení týmů a jezdců pro seznou 1988:
Velké ceny
Konečné hodnocení
Piloti
|
|
¹ viz pravidla
Statistika
Konstruktéři
Statistika
* | Konstruktér | Šasi | Motor | Pneu | Body | Vítězství | Podia | Pole |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | McLaren-Honda | MP4/4 | Honda RA186E | G | 199 | 15 | 25 | 15 |
2 | Ferrari | F1-87/88C | Ferrari 033E | G | 65 | 1 | 8 | 1 |
3 | Benetton-Ford | B188 | Ford DFR | G | 39 | 7 | ||
4 | Arrows-Megatron | A10B | (BMW) Megatron M12/13 | G | 23 | 1 | ||
5 | Lotus-Honda | 100T | Honda RA186E | G | 23 | 3 | ||
6 | March-Judd | 881 | Judd CV | G | 22 | 2 | ||
7 | Williams-Judd | FW12 | Judd CV | G | 20 | 2 | ||
8 | Tyrrell-Ford | 017 | Ford DFZ | G | 5 | |||
9 | Rial-Ford | ARC1 | Ford DFZ | G | 3 | |||
10 | Minardi-Ford | M188 | Ford DFZ | G | 1 | |||
11 | Zakspeed | 881 881B | Zakspeed 1500/4 | G | ||||
12 | Coloni-Ford | FC188 FC188B | Ford DFZ | G | ||||
13 | Ligier-Judd | JS31 | Judd CV | G | ||||
14 | Osella-Alfa Romeo | FA1I FA1L | Alfa Romeo 890T | G | ||||
15 | Lola-Ford | LC88 | Ford DFZ | G | ||||
16 | Dallara-Ford | 3087 F188 | Ford DFV Ford DFZ | G | ||||
17 | AGS-Ford | JH23 | Ford DFZ | G | ||||
18 | Euro Brun-Ford | ER188 | Ford DFZ | G |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |