Mazda 323F

Z Multimediaexpo.cz

Mazda 323F
Mazda323FBG KlappscheinwerferAni.gif
Mazda 323F řady BG zepředu
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern Mazda
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor
Hmotnost
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka

Mazda 323F je pětimístný pětidveřový osobní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Jde o jednu z karosářských variant vozu Mazda 323 patřící do nižší střední třídy osobních automobilů. Vůz se vyráběl v letech 1989 až 2003, karosářská varianta F nemá žádného přímého předchůdce (přestože typ 323 se vyráběl od roku 1964) ani následníka (následníkem typu 323 je Mazda 3). Automobil Mazda 323F se vyráběl ve třech modelových řadách:

  • BG v letech 1989--1994 (známá též pod názvem Mazda Familia Astina)
  • BA v letech 1994--1998 (Mazda Lantis)
  • BJ v letech 1998--2003 (Mazda Familia)

Současně s řadou BA probíhala také výroba třídveřového vozu Mazda Coupé s podobným designem.

Obsah

Řada BG

Řada BG byla vyráběna od roku 1989 do roku 1994, kdy byla nahranzena řadou BA (Lantis).


Řada BA

Vozy Mazda 323F řady BA (kódové označení BA14P2) byly ve světě prodávány také pod označením Lantis, Astina a Allegro Hatchback. Při konstrukci byla za základ použita platforma Mazda CB. Následující údaje vycházejí z informací výrobce v příručce k vozu a jsou pouze orientační (mohou se tedy mírně lišit).

Rozměry a hmotnost

Délka 4250 mm, šířka 1695 mm, výška 1350 mm, rozchod přední nápravy 1430 mm, rozchod zadní nápravy 1435 mm, rozvor 2600 mm. Hmotnost pohotovostní 1155 kg, užitečná 530 kg, celková 1685 kg. Uvedené parametry jsou pro základní provedení a mohou se lišit podle instalované výbavy (např. se podle oficiálního dovozce zvyšovala pohotovostní hmotnost a snižovala užitečná).

Motory a převodovky

V České republice byla Mazda 323F BA dodávána s následujícími zážehovými motory:

  • 1.5 - řadový čtyřválec DOHC, zdvihový objem 1489 cm3, výkon 66 kW, točivý moment 134 Nm
  • 1.8 - řadový čtyřválec DOHC, zdvihový objem 1840 cm3, výkon 84 kW, točivý moment 160 Nm
  • 2.0 - vidlicový šestiválec DOHC, zdvihový objem 1995 cm3, výkon 106 kW, točivý moment 180 Nm

Všechny motory byly vybaveny vícebodovým vstřikováním paliva a řízeným katalyzátorem splňujícím emisní normu EURO 2.

Základní převodovka manuální, pětistupňová (5 rychlostí vpřed, 1 zpět), plně synchronizovaná, s řadicí pákou umístěnou na středovém tunelu. Dodávala se též automatická převodovka.

Podvozek

Karoserie

Karoserie je typu fastback/hatchback/liftback, samonosná, z ocelového plechu opatřeného antikorozní ochranou. Zavazadlový prostor oddělený, s objemem 346 litrů, rozšiřitelný sklopením zadních sedadel.

Možnosti výbavy

Vůz bylo možno oproti základnímu provedení standardně doplnit touto výbavou: 2 airbagy, ABS, elektrické ovládání oken (předních nebo všech), elektrické ovládání zrcátek, manuální klimatizace, vyhřívání předních sedadel, mlhové světlomety, centrální zamykání.

Spolehlivost

Mazda 323 řady BA patří mezi nadprůměrně spolehlivé vozy. V žebříčku TÜV obsadila 20. místo z 57 vozů (test v roce 2007, vozy stáří 10-11 let), resp. 11. místo z 87 vozů (2005, vozy stáří 6-7 let) či 19. místo z 85 vozů (2004, vozy stáří 6-7 let).

Bezpečnost

Automobil Mazda 323F je vybaven standardní bezpečnostní výbavou, případně nadstandardní výbavou (ABS, airbagy). Crashtest podle metodiky Euro NCAP nebyl nikdy proveden.

Řada BJ

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mazda 323F