V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Tatra 57

Z Multimediaexpo.cz


Tatra 57 (tovární typové označení V 470) je osobní automobil kopřivnické firmy Tatra (Závody Tatra[1], oficiání název: Závody Tatra akciová společnost nebo Ringhoffer - Tatra, nyní Tatra, a. s.) představený v roce 1932 jako nástupce modelu Tatra 12.

Obsah

Modely

Model Tatra 57

Šasi

Délka: 3500 mm[4], šířka 1500 mm, výška 1500 mm, hmotnost 730 kg. Rozchod je 1200 mm. Světlá výška nad zemí (nejnižší bod od země) je 210 mm.

Motor je čtyřdobý vzduchem chlazený čtyřválec o vrtání 65 (70) mm, zdvihu 75 mm a celkovém objemu 0,99 l. Uváděný zdanitelný výkon je 4 ks, skutečný užitkový výkon je 13,2 kW (17 ks). Válce jsou z šedé niklové litiny. Pohyblivý mechanismus obsahuje klikovou hřídel a vačkovou hřídel. Spotřeba benzínu je 8-9 l na 100 km podle zatížení a stavu silnice. Objem beznínové nádrže je 26 l (25 l). Beznín přitéká do splynovače samospádem. Maximální rychlost je 80 km/hod.

Mazání je tlakové, oběžné, s filtrem. K mazání slouží olej. Spotřeba oleje asi 0,1 l (na 100 km?). Objem olejové názdžky je 3,5 l. Kompletní výměna oleje je doporučována po ujetí 1500 km.

Model má bateriové zapalování s automatickým regulováním bodu zážehu.

Chlazení je vzduchové. Vpředu na motoru je umístěn vysokotlaký ventilátor, který vhání silný proud vzduchu dvěma kanály přes hlavu a horní část oplechovaných válců. Tak jsou chlazeny zadní i přední válce. Nevyužívá se proud vzduchu vznikající při jízdě a motor se nepřehřeje ani když auto jede pomalu.

Spouštěč je elektrický a v případě poruchy slouží k natočení ruční klika.

Spojka je suchá, lamelová, jednodesková.

Převodovka má čtyři dopředné rychlostí stupně a zpátečku. Řadění je kulové pomocí páky s dvojitým kulovým pojištěním. Řadicí páka je po levé ruce řidiče, převodovka je v ose vozu, volant je na pravé straně. (Zavedení pravostranného provozu v Československu bylo uskutečněno až v roce 1939.)

Přední náprava má dvě rovnoběžně uložená příčné pružiny, které mají stejný účinek jako paralelogram.

Zadní náprava je dělená a skládá se ze dvou polonáprav. Zadní náprava má jednu příčnou pružinu. Pohon zadních kol. Byla vyráběna i varianta s výkyvnými polonápravami vepředu i vzadu (její parametry jsou v infoboxu v závorkách.) To je výhodné pro jízdu i na špatných silnicích.

Nožní brzda brzdní všechna čtyři kola. Ruční brzda brzdní zadní kola.

Karoserie

Karoserie je oplechovaná a je nalakovaná stříkací metodou. Přední sedadla jsou z ocelových trubek. Čelní sklo je jednodílné. Okna dveří se spouštějí klikou. Jedny dveře se dají zavřít zevnitř, druhé lze zamknout zvenku. Podlaha je kryta koberci, polštářování je z umělé kůže. Střecha se skládá dozadu a je potažena nepromokavou gumovou látkou. Plechový kufr je namontován na zadní straně vozu a je přístupný jen zevnitř vozu sklopením opěradel zadních sedadel.

K osvětlení je použito dynamo 6 V. Elektroinstalace: elektrické osvětlovací a spouštěcí zařízení s nožním zapínáním 6 V, ruční houkačka, elektrická houkačka, bateriový rozdělovač se zapalovací svíčkou, dva reflektory, tachometr s počítadlem kilometrů, svítilna na přístrojové desce, elektrický stěrač předního okna, elektrický ukazatel směru jízdy, svítilna značkové tabulky a „Stop“, elektrický kontrolní přístroj mazání motoru, baterie.

Pneumatiky mají velikost 26 × 4,4 in a hustí se na tlak 0,15 MPa (čili 1,5 atmosfér).

Další vybavení vozu: náhradní kolo s pneumatikou, zasouvací skříňka na armaturní desce, dvě čtyřpolová pojistková pouzdra, nářadí a náhradní součástky.

Externí odkazy



Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.