Třetí železniční koridor
Z Multimediaexpo.cz
III. tranzitní železniční koridor je název pro hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem. Koridor prochází po následujících tratích SŽDC:
- (Čadca ŽSR –) Mosty u Jablunkova – Bohumín (v jízdním řádu pro cestující část trati 320)
- Bohumín – Olomouc – Česká Třebová (část trati 270)
- Česká Třebová – Pardubice – Praha (trati 010 a 011)
- Praha – Plzeň – Cheb (– Schirnding DB) (trati 170 a 171)
III. železniční koridor představuje tedy kromě významného vnitrostátního spojení také tranzitní spojení Žiliny s Norimberkem. Celková délka koridorové trati je 665 km. S jeho dokončením se podle představ z roku 2005 počítá v roce 2016.[1]
Obsah |
Současnost
V současné době jsou ve výstavbě úseky na trati 170: Beroun (mimo) - Zbiroh (mimo), Zbiroh (včetně) - Rokycany (včetně), Stříbro (včetně) - Planá u Mariánských Lázní (včetně), a úseky na trati trati 320: Český Těšín (mimo) - Bystřice nad Olší (mimo), Bystřice nad Olší (včetně) – Mosty u Jablunkova st.hr. SR.
Úseky koridoru postavené na rychlost 160 km/h
Pro běžné soupravy
- výhybna Dluhonice – Olomouc 16 km
- Olomouc přednádraží – dva oblouky před stanící Moravičany (60,594 km) 23 km
- Mohelnice – Zábřeh mimo průjezd stanicí Lukavice na Moravě (150 km/h) 14,5 km
- Krasíkov – Rudoltice v Čechách 8 km
Pro vlaky s naklápěcími soupravami
- výhybna Dluhonice – Olomouc 16 km
- Olomouc přednádraží – Zábřeh 42 km
- Hoštejn – Třebovice v Čechách mimo průjezd stanicí Krasíkov (150 km/h) 21 km
V těchto seznamech nejsou uvedeny úseky obsažené v prvním železničním koridoru (trať Praha – Česká Třebová) ani v druhém železničním koridoru (trať Přerov – Dětmarovice).
Přehled úseků
úsek | délka | zahájení výstavby | uvedení do provozu |
---|---|---|---|
Cheb st.hr. - Cheb (mimo) | 9,6 km | - | - |
uzel Cheb | 3,0 km | 1994 | 1996 |
Cheb (mimo) - Planá u Mariánských Lázní (mimo) | 39,8 km | 2007 | 2010 |
Planá u Mariánských Lázní (včetně) - Stříbro (včetně) | 38,8 km | 2008 | plánováno 2011 |
Stříbro (mimo) - Plzeň (mimo) | 30,1 km | 2006 | 2008 |
uzel Plzeň průjezd ve směru 3. TŽK | 3,7 km | plánováno 2011 | plánováno 2013 |
Plzeň (mimo) - Rokycany (mimo) | 7,7 km | plánováno 2011 | plánováno 2015 |
Rokycany (včetně) - Zbiroh (včetně) | 21,2 km | 2009 | plánováno 2013 |
Zbiroh (mimo) - Beroun (mimo) | 24,1 km | 2008 | plánováno 2012 |
Beroun (včetně) - Řevnice (mimo) | 18,5 km | - | - |
Řevnice (včetně) - Praha-Smíchov (mimo) | 22,6 km | - | - |
Praha-Smíchov (včetně) - Praha hl.n. (mimo) | 5 km | plánováno 2015 | plánováno 2018 |
Praha hl.n. (mimo) - Praha-Libeň (mimo) | 5 km | 2004 | 2008 |
Praha-Libeň (částečně) - Praha-Běchovice (včetně) | 9,7 km | 2006 | plánováno 2012 |
Praha-Běchovice (mimo) - Úvaly (včetně) | 9 km | plánováno 2012 | plánováno 2015 |
Úvaly (mimo) - Poříčany (mimo) | 15,1 km | 1993 | 1996 |
žst. Poříčany | 2,5 km | 1994 | 1997 |
Poříčany (mimo) - Kolín zastávka | 19,7 km | 1997 | 1999 |
Kolín zastávka - Kolín dílny (uzel Kolín) | 5,5 km | 2006 | 2010 |
Kolín dílny - Záboří nad Labem (mimo) | 5,7 km | 2000 | 2002 |
Záboří nad Labem (včetně) - Přelouč (mimo) | 18,6 km | 2002 | 2004 |
žst. Přelouč | 2,6 km | 1997 | 1998 |
Přelouč (mimo) - Pardubice (mimo) | 10,3 km | 1999 | 2000 |
uzel Pardubice | 2,4 km | - | - |
Pardubice (mimo) - Uhersko (mimo) | 16,9 km | 1999 | 2001 |
Uhersko (včetně) - Choceň (mimo) | 15,7 km | 1993 | 1996 |
uzel Choceň | 2,5 km | 2003 | 2005 |
Choceň (mimo) - Brandýs nad Orlicí (mimo) | 2,6 km | 2002 | 2002 |
Brandýs nad Orlicí (včetně) - Ústí nad Orlicí (mimo) | 9,7 km | - | - |
uzel Ústí nad Orlicí | 1,5 km | plánováno 2012 | plánováno 2014 |
Ústí nad Orlicí (mimo) - Česká Třebová (mimo) | 6,3 km | 2002 | 2004 |
uzel Česká Třebová | 5,4 km | - | - |
Česká Třebová (mimo) - Krasíkov (včetně) | 22,6 km | 2002 | 2005 |
Krasíkov (mimo) - Zábřeh na Moravě (včetně) | 13,2 km | 2004 | 2006 |
Zábřeh na Moravě (mimo) - Červenka (včetně) | 24,2 km | 2005 | 2008 |
Červenka (mimo) - Olomouc (mimo) | 16,3 km | 2002 | 2005 |
uzel Olomouc | 4 km | - | - |
Olomouc (mimo) - Grygov (mimo) | 5,0 km | 2004 | 2005 |
Grygov (včetně) - Přerov (mimo) | 2,6 km | 2005 | 2007 |
uzel Přerov | 4,5 km | 2009 | - |
Přerov (mimo) - Hranice na Moravě (včetně) | 28,4 km | 1999 | 2002 |
Hranice na Moravě (mimo) - Studénka (včetně) | 33,5 km | 2001 | 2004 |
Studénka (mimo) - Ostrava hl.n. (mimo) | 17,1 km | 2001 | 2003 |
Ostrava hl.n. (část) | 4,5 km | - | - |
Ostrava hl.n. (část) - Ostrava-Hrušov | 1,5 km | 2001 | 2003 |
Ostrava-Hrušov - Bohumín-Vrbice (mimo) | 2,6 km | 2008 | 2009 |
Bohumín-Vrbice (včetně) - Bohumín (mimo) | 2,6 km | 2001 | 2002 |
uzel Bohumín | 2,9 km | 2003 | 2005 |
Bohumín (mimo) - Dětmarovice (včetně) (- Petrovice u Karviné st.hr.) | 15,5 km | 2001 | 2002 |
Dětmarovice (včetně) - Český Těšín (mimo) | 23 km | plánováno 2013 | plánováno 2015 |
Český Těšín (včetně) - Bystřice nad Olší (mimo) | 14 km | 2009 | plánováno 2014 |
Bystřice nad Olší (včetně) - Mosty u Jablunkova st. hr. SR | 17 km | 2007 | plánováno 2012 |
Reference
- ↑ PAŠTIKOVÁ, Jana; SLOŽIL, Jaromír. Tranzitní železniční koridory v souvislostech [online]. Konstrukce Media, s.r.o.,, 2005-06-20, [cit. 2008-11-01]. Dostupné online.
Související články
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |