Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
Aktuální verze z 13. 3. 2014, 18:00
Sezóna 1952 byla poznamenána především rozhodnutím FIA, která koncem roku oznámila, že od roku 1954 bude v platnosti nový sportovní a technický řád omezující motory na 750 cc s kompresorem a 2500 cc bez kompresoru. Poválečná formule měla platit ještě dva roky, ale sezónou 51 zanikla. Důvodem bylo nedostatek vhodných vozů. Alfa Romeo koncem roku 1951 stáhla všechny své vozy a tak ve hře zůstaly jen vozy Ferrari a Maserati. Nikomu se nechtělo vydávat peníze na vozy pro formuli, která má před sebou pouhé dva roky života. FIA proto rozhodla, že v letech 52 a 53 se mistrovství světa bude konat s vozy Formule 2.
Mistrovství světa zahajoval závod v Bernu a shodou okolnosti na startu chyběli dvě největší hvězdy. Fangio, který čekal na příležitost v novém týmu a Ascari, který prezentoval Ferrari na okruhu v Indianapolis. Byl to obchodní a propagačních tah Ferrari, který začal vyrábět cestovní vozy sportovního ducha a chtěl se tak představit americké veřejnosti. Ve velké ceně Švýcarska proto zvítězil Piero Taruffi na Ferrari. Po návratu Ascariho z Ameriky dostali všechny Velké ceny nádech nudnosti. Ve všech zbývajících velkých cenách zvítězil Ascari na Ferrari a stal se tak bezkonkurenčně mistrem světa. Suverenita vozů Ferrari byla patrná ve všech velký cenách. V GP Francie a GP Nizozemí obsadily první tři místa v GP Německa dokonce první čtyři místa. Maserati se dokázalo vzpamatovat až na poslední GP Itálie, kde bylo vozům Ferrari důstojným soupeřem. Dominace Ferrari byla znát i v ostatních závodech a tak se Alberto Ascari stal i mistrem Francie vozů Formule 2, Farina a Villoresi na stejných vozech obsadili druhou respektive třetí příčku.
Úřadujícího mistra světa Juana Manuela Fangia provázela smůla a šampionátu se nemohl zúčastnit. Po odchodu Alfy Romeo nemohl sehnat angažmá v jiném silném týmu a závody absolvoval ve výpujčených vozech. Později získal místo v týmu Maserati, ale havaroval hned v úvodu GP Monzy a za volant závodního vozu se vrátil až v následující sezóně.
Pravidla
- Boduje prvních pět jezdců podle klíče:
- 1. 8 bodů
- 2. 6 bodů
- 3. 4 body
- 4. 3 body
- 5. 2 body
- 1 bod získá pilot za nejrychlejší kolo
- Do konečné klasifikace se započítávají pouze 4 nejlepší výsledky ze 8 závodů, které jsou v rámci mistrovství světa.
- Technika – Mistrovství světa ježděno s vozy Formule 2. Motory 2000 cm³ bez kompresoru nebo 500 cm³ s přeplňováním
- Hmotnost - hmotnostní limit nebyl stanoven
Vozy
Jezdci
Závody započítávané do MS
Závody nezapočítávané do MS
Závody vypsané pro vozy Formule 1
Série Formule Libre
Závody vypsané pro vozy Formule 2
Mistrovství Francie Formule 2
Výsledky Mistrovství Francie Formule 2
- Alberto Ascari 43
- Giuseppe Farina 22
- Luigi Villoresi 17
- Jean Behra 16
- Louis Rosier 16
- Piero Taruffi 13
- Peter Collins 10.5
- Robert Manzon 9.5
- "B.Bira" 7.5
- Johnny Claes 7
- André Simon 7
- Emanuel de Graffenried 6
- Elie Bayol 5
- Yves Giraud-Cabantous 4
- Peter Whitehead 3
- Eugene Martin 2
- Maurice Trintignant 2
- Lance Macklin 1.5
Mistrovství Německé demokratické republiky Formule 2
Výsledky Mistrovství NDR Formule 2
- Edgar Barth 21
- Ernst Klodwig 10
- Jurgen Perduss 7
- Paul Greifzu 6
- Rudolf Krause 4
- Heinz Melkus 2
- Werner Jager 1
Mistrovství Spolkové republiky Německo Formule 2
Výsledky Mistrovství SRN Formule 2
- Toni Ulmen 16
- Fritz Riess 12
- Hans Klenk 12
- Helmut Niedermayr 3
- Josef Peters 3
- Willy Heeks 3
Konečné hodnocení Mistrovství Světa
Jezdci
- Alberto Ascari Ferrari 36 (53,5)
- Giuseppe Farina Ferrari 24 (27)
- Piero Taruffi Ferrari 22
- Rudi Fischer Ferrari 10
- Mike Hawthorn Cooper 10
- Robert Manzon Gordini 9
- Troy Ruttman Kuzma 8
- Luigi Villoresi Ferrari 8
- Jose Froilan Gonzalez Maserati 6,5
- Jean Behra Gordini 6
- Jim Rathmann Kurtis Kraft 6
- Sam Hanks Kurtis Kraft 4
- Ken Wharton Frazer-Nash 3
- Dennis Poore Connaught 3
- Duane Carter Lesovsky 3
- Alan Browne Cooper 2
- Art Cross Kurtis Kraft 2
- Paul Frere HWM 2
- Maurice Trintignant Ferrari 2
- Eric Thompson Connaught 2
- Felice Bonetto Maserati 2
- Billy Vukovich Kurtis Kraft 1
Započítávaly se pouze 4 výsledky ze 8 GP
Vozy
Pohár konstruktérů se oficiálně pořádá od roku 1958
- Ferrari 121
- Gordini 15
- Kurtis Kraft 13
- Cooper 12
- Maserati 8
- Kuzma 8
- Coonaught 5
- Frazer Nash 3
- Lesovsky 3
- HWM 2
- Simca 2
Národy
- Itálie 112,5
- USA 24
- Velká Británie 20
- Francie 17
- Švýcarsko 10
- Argentina 6,5
Roční statistiky
Tabulka rekordů
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010
|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. Tento text je dostupný za podmínek Creative Commons 3.0 Unported – creativecommons.org.
|