Formule 1 v roce 2007

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 13. 3. 2014, 16:57; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
LVIII. Mistrovství Světa Formule 1
2007
Formule 1 v roce 2006****Formule 1 v roce 2008
Kimi Raikkonen 2008.jpg
Mistr světa
Fernando Alonso 109 McLaren
Poháru konstruktérů
Renault 51
Grand Prix
1. Flag of Australia.png Austrálie
2. Flag of Malaysia.png Malajsie
3. Flag of Bahrain.png Bahrajn
4. Flag of Spain.png Španělsko
5. Flag of Monaco.png Monako
6. Flag of Canada.png Kanada
7. Flag of the United States.png USA
8. Flag of France.png Francie
9. Flag of the United Kingdom.png Velká Británie
10. Flag of Europe.png Evropa
11. Flag of Hungary.png Maďarsko
12. Turecko
13. Flag of Italy.png Itálie
14. Flag of Belgium (civil).png Belgie
15. Flag of Japan.png Japonsko
16. Flag of the People's Republic of China.png Čína
17. Flag of Brazil.png Brazílie

Sezóna roku 2007 byla v pořadí již 58. ročníkem Mistrovství světa jezdců Formule 1 ve kterém zvítězil jezdec Ferrari, Kimi Räikkönen a 50. ročníkem poháru konstruktérů, který získalo Ferrari. Začalo se již tradičně v Austrálii, 18. března a skončilo se 21. října závodem v Brazílii. Sezóna byla ve znamení zásadních zmen, kdy končila stará Concordská dohoda a očékavalo se podepsání nové. Dále to byla první sezóna jediného dodavatele pneumatik Bridgestone (potvrzeného až do roku 2009). Sezóna byla také poznamenaná kauzou spy-story mezi týmy Ferrari a McLaren a nesčetných polemik vzniklých behem několika Grand Prix, které často vyžadovaly zásah pověřených orgánu FIA.

Obsah

Před sezónou

Kalendář se zredukoval z 18 Grand Prix z roku na 17 závodů. Poprvé od sezóny nebyly ani jediný závod pořádán dvakrát v jedné zemi. 29. srpna 2006 FIA zveřejnila provizorní kalendář ve kterém chyběli Grand Prix San Marina a Grand Prix Evropy zatímco Grand Prix Belgie se po pauze do kalendáře vrátila.[1]

Lewis Hamilton ve voze McLaren

Italská vláda potvrdila pomoc při rekonstrukci a obnově Autodromo Enzo e Dino Ferrari, zároveň podepsala smlouvu na organizování Grand Prix San Marina, a 7. září 2006 byl dodatečně doplněn do kalendáře jak 18 závod s termínem 29. dubna. Nicméně konkrétní podmínky smlouvy záviseli na technických prohlídkách a následné analíze v březnu 2007. Starý paddock bude zbourán a hned od začátku bylo jasné, že práce na okruhu nebudou jen povrchové upravy, ale že se jedná o důkladnou renovaci celého okruhu. V zhledm k těmto událostem se FIA rozhodla pro rok 2007 Grand Prix San Marina do kalendáře nezařadit. Také další motoristická událost, kterou okruh v Imole hostil, MotoGP byla přesunuta na okruh Misano Adriatico jako "Grand Prix San Marian a Riviera di Rimini".

Fernando Alonso s vozem McLaren.

První informace, které se dostali na veřejnost po zrušení Grand Prix Evropy, hovořili o alternaci Velkých cen Německa a Itálie. Grand Prix Německa se měla střídavě pořádat na Nürburgringu a Hockenheimu a Grand Prix Itálie měla alternovat mezi Monzou a Imolou.[2]
Další změnou v kalendáři bylo místo konání Grand Prix Japonska. 14. března bylo s konečnou platností oznámeno, že místem konání japonské Grand Prix bude, namísto tradiční Suzuky, která je majetkem Hondy, nově zrekonstruovaná trať ve Fuji, která patří konkurenční Toyotě.Na okruhu ve Fuji se naposledy konal závod F1 v roce .[3]

Giancarlo Fisichella s vozem Renault

Z politického a organizačního hlediska, bylo největším krokem v této sezoně podepsání Concordské dohody sepsané v roce 1997 mezi aktuálními konstruktéry vozů formule 1 a Bernie Ecclestonem. Zvláště pak, Mercedes-Benz, BMW, Renault e Honda od května 2005 sdružené v GPMA, Grand Prix Manufacturers Association, měli několik neshod s FIA a s Ecclestonem ohledně financí a techniky. Již v únoru vyhrožovali blokováním formule 1 od roku 2008 a následným založením konkurenčního šampionátu pod názvem GPWC Grand Prix World Championship, ale během Grand Prix Španělska 2006 se vše vrátilo do starých kolejí a všechny týmy podepsaly "Memorandum of Understanding".[4] 8. ledna 2007 FIA oznámila vznik výkonného výboru za garance zájmů konstruktérů pojmenovaný "Formula One Manufacturers' Advisory Commission" (FOMAC), do funkce presidenta byl dosazen Burkhard Goeschel a členy se staly automobilky BMW, DaimlerChrysler (Mercedes), Ferrari, Honda, Renault a Toyota.[5] Předchozí organizace GPMA zanikla odchodem Renaultu, v únoru 2007. Byla to první sezóna po 15 letech bez Michaela Schumachera, který loni v Monze oznámil konec kariéry závodního pilota. Ze scény zmizely i dvě stálice na nebi F1, mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve a Juan Pablo Montoya. Čerstvý mistr světa Fernando Alonso odešel k McLarenu a od stříbrných šípu odešel Kimi Räikkönen, který zamířil k Ferrari. Návrat do závodního kokpitu plánují dva dosavadní testovací piloti Alexander Wurz a Anthony Davidson. Pod drobnohledem budou oba nováčci z loňské sezóny Robert Kubica a Nico Rosberg. Do světa velkých cen míří nový talent Heikki Kovalainen a vítěz série GP2 Lewis Hamilton, který se tak stane prvním pilotem tmavé pleti ve formuli 1.

Pravidla

Pneumatiky

Pneumatiky Bridgestone pro sezónu 2007

Významnou novinkou v roce 2007 z pohledu vývoje pneumatik, byl fakt, že v seriálu zůstal jediný dodavatel pneumatik a to firma Bridgestone, která by měla zásobovat všechny vozy Formule 1 až do roku 2010. Pneumatiky, stejně jako v sezóně 2006 zůstanou drážkované a to čtyřmi drážkami, naopak změnou jsou nové směsi, tak aby nebyly zvýhodněny týmy, které v loňské sezóně používali japonskou značku. Na výběr byly čtyři směsi na suchou trať označené jako tvrdé, střední, měkké a super měkké. Pro závod výrobce určil pouze dvě směsi, které museli být povinně použity v závodě. Každý pilot pak měl možnost volby v jaké časti závodu kterou směs použije. Aby bylo viditelné, kdo na jaké směsi jede, byla každá měkčí směs označena bílou tečkou. Protože tento systém označení při prvním závodě selhal, od Grand Prix Malajsie byla použita jedna z drážek, která byla vymalována bílou barvou. Každý tým může mít na závodní víkend dva typy pneumatik pro suchou trať, jeden pro mokrou trať a jeden pro extrémně mokrou trať. Celkový počet je stanoven na 4 suché sady, 4 mokré sady a 3 extrémně mokré sady. Suché pneumatiky jsou čtyři přední a čtyři zadní vyhrazeny pouze pro použití v pátečních trénincích. Po zbytek víkendu je povoleno použití deseti sad.

Závodní víkend

  • Pátek - Oba páteční tréninky se změnily ve volné testovaní a byly prodlouženy ze 60 na 90 minut. Každý tým může nasadit pouze dva vozy, ale nemusí je řídit závodní jezdci. Na vozech se mohou provádět jakékoliv úpravy a nemusí se používat motor, který je používán v závodě.
  • Sobota - Sobotní trénink je hodinový a je povinny pro závodní piloty. Kvalifikace je stejně jako loni rozdělena do tří částí. V prvních dvou pokaždé odstoupí šest nejpomalejších, kteří obsadí 11. - 22. místo na startu a budou moci natankovat libovolné množství paliva. Třetí část byla zkrácena z 20 na 15 minut.

Safety car

Safety cars v paddocku na trati Hockenheim

jakmile se objeví na trati, jezdci jezdící o kolo zpět musí všechny předjet i Safety car, objet jedno kolo a zařadit se na konec skupiny. Tím se zamezí, aby pomalejší jezdci bránili při restartu závodu soupeření mezi nejlepšími. Než se dokončí tento proces nesmí nikdo z jezdců do boxu.

Závod

Další novinkou je vybavení monopostu třemi diodami (žlutá, modrá a červená), které signalizují vyvěšení vlajek stejných barev. Diody jsou o minimalni velikosti 5 mm a jsou umístěny v zorném úhlu pilota. Dále je na voze lékařské světlo. Jeho zapnutím dává pilot najevo, že je při vědomí a může komunikovat se záchranáři. Boduje prvních 8 jezdců podle klíče:

  • První – 10 bodů
  • Druhý – 8 bodů
  • Třetí – 6 bodů
  • Čtvrtý – 5 bodů
  • Pátý – 4 body
  • Šestý – 3 body
  • Sedmý – 2 body
  • Osmý – 1 Bod
  • Motory - stále platí pravidlo jeden motor na dva závodní víkendy a motory se nesmí až do konce roku 2008 vyvíjet. FIA homologovala pouze ty osmiválce, které loni odjely minimálně dvě velké ceny. Limit otáček byl snížen na 19 tis./min.

Testy

Rubens Barrichello s vozem Honda.

Před sezónní testy začaly v listopadu 2006 na Circuit de Catalunya, za účasti deseti týmů z jedenácti. Z jezdců chyběl Fernando Alonso a Kimi Räikkönen, kteří měli smlouvu s Renault a McLaren.

Alexander Wurz ve voze Williams-Toyota

Felipe Massa překonal své rekordní časy v prvních dvou dnech testů. Druhý pilot Ferrari, Luca Badoer, zajel nejrychlejší čas ve třetím dnu testů, i když zájem médií se soustředí na dvojnásobného mistra světa Mika Häkkinena, který doprovázel Lewise Hamiltona a de la Rosu v týmu McLaren, jeho časy byly o tři sekundy pomalejší než čas Badoera. Dle názoru některých odborníku, měl jediný dodavatel pneumatik zvýhodnit především Ferrari, které hned od začátku vykazovalo v testech vynikající výsledky a téměř dokonalou souhru s pneumatikami. Navzdory tomu japonský výrobce prohlásil, že pneumatiky pro roku 2007 jsou naprosto odlišné konstrukce tak, aby se minimalizovala výhoda pro stáje, které v sezóně 2006 obouvaly Bridgestone (Ferrari, Toyota, Williams, Midland/Spyker a Super Aguri).

Jarno Trulli s vozem Toyota

Toyota byla jediným týmem, který testoval čtyři dny v Barceloně. Jak Ralf Schumacher tak Jarno Trulli zajížděli kola v lepších časech než Massa a Badoer v předchozím testu. Testy pokračovaly 6. prosince v Jerezu, s největším počtem týmu. Dvě Ferrari, Massi e Badoera obsadili první dvě místa, před McLarenem Lewise Hamiltona. Hamilton se zlepšil následující den, když skončil druhý ztrácejíc sekundu na Renault Giancarla Fisichelli.

Vitantonio Liuzzi ve voze Toro Rosso.

Druhý den testů se mezi nejrychlejší zařadily i oba japonské týmy Honda a Toyota které výsledek zopakovali i následující den: Honda, kterou pilotoval Rubens Barrichello a Toyota , kterou řídil Franck Montagny byly nejrychlejší díky volné trati v Jerezu. Heikki Kovalainen a Pedro de la Rosa byli nejrychlejší ve čtvrtém a pátém dni testů. V posledním dnu testů se na trati poprvé představil i Fernando Alonso při svém debutu s McLarenem. Další testy v roce 2007 jsou znázorněny v tabulce.

Datum Jezdec Vůz Výsledky
Testy - Flag of Italy.png Fiorano 15. leden
15. leden Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Valencia 16. leden - 19. leden
16. leden Flag of Germany.png Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 Výsledky
17. leden Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/21 Výsledky
18. leden Flag of Poland.png Robert Kubica BMW Sauber F1.06 Výsledky
19. leden Flag of Poland.png Robert Kubica BMW Sauber F1.06 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Jerez 16. leden - 19. leden
16. leden Flag of Italy.png Giancarlo Fisichella Renault R26 Výsledky
17. leden Flag of Italy.png Giancarlo Fisichella Renault R26 Výsledky
18. leden Flag of the United Kingdom.png Anthony Davidson Super Aguri SA06 Výsledky
19. leden Flag of Finland.png Heikki Kovalainen Renault R26 Výsledky
Testy - Flag of Italy.png Vallelunga 23. leden - 26. leden
23. leden Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
24. leden Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
25. leden Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
25. leden Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Valencia 24. leden - 25. leden
24. leden Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/21 Výsledky
25. leden Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/21 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Valencia 30. leden - 2. únor
30. leden Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/21 Výsledky
31. leden Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/21 Výsledky
1. únor Flag of Germany.png Ralf Schumacher Toyota TF107 Výsledky
2. únor Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
Testy - Flag of the United Kingdom.png Silverstone 6. únor - 7. únor
6. únor Christijan Albers Spyker F8-VII Výsledky
7. únor Flag of Germany.png Adrian Sutil Spyker F8-VII Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Jerez 6. únor - 8. únor
6. únor Flag of Spain.png Pedro de la Rosa McLaren MP4/22 Výsledky
7. únor Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
8. únor Flag of Germany.png Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Catalunya 12. únor - 14. únor
12. únor Flag of Spain.png Pedro de la Rosa McLaren MP4/22 Výsledky
13. únor Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
14. únor Flag of the United Kingdom.png David Coulthard Red Bull RB3 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Valencia 19. únor - 21. únor
19. únor Kazuki Nakajima Williams FW29 Výsledky
20. únor Alexander Wurz Williams FW29 Výsledky
21. únor Flag of Germany.png Nico Rosberg Williams FW29 Výsledky
Testy - Bahrajn 22. únor - 24. únor
22. únor Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
23. únor Flag of Germany.png Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 Výsledky
24. únor Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Catalunya 27. únor - 1. březen
27. únor Flag of Germany.png Nico Rosberg Williams FW29 Výsledky
28. únor Flag of Germany.png Nico Rosberg Williams FW29 Výsledky
1. březen Alexander Wurz Williams FW29 Výsledky
Testy - Bahrajn 27. únor - 1. březen
27. únor Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
28. únor Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
1. březen Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
Datum Jezdec Vůz Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Jerez 7. březen - 8. březen
7. březen Flag of Italy.png Jarno Trulli Toyota TF107 Výsledky
8. březen Flag of Italy.png Jarno Trulli Toyota TF107 Výsledky
Testy - Sepang 27. březen - 30. březen
27. březen Flag of Poland.png Robert Kubica BMW Sauber F1.07 Výsledky
28. březen Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
29. březen Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
30. březen Flag of Finland.png Heikki Kovalainen Renault R27 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Catalunya 30. duben - 3. květen
30. duben Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
1. květen Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
2. květen Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
3. květen Flag of the United Kingdom.png David Coulthard Red Bull RB3 Výsledky
Testy - Paul Ricard 15. květen - 18. květen
19. červen Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
20. červen Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
21. červen Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
22. červen Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Flag of the United Kingdom.png Silverstone 19. červen - 21. červen
19. červen Flag of Germany.png Ralf Schumacher Toyota TF107 Výsledky
20. červen Flag of Italy.png Jarno Trulli Toyota TF107 Výsledky
21. červen Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Spa Francorchamps 10. červenec - 12. červenec
10. červenec Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
11. červenec Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
12. červenec Flag of Finland.png Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Flag of Italy.png Mugello 24. červenec - 26. červenec
24. červenec Flag of Italy.png Vitantonio Liuzzi Toro Rosso STR2 Výsledky
25. červenec Flag of Italy.png Luca Badoer Ferrari F2007 Výsledky
25. červenec Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Jerez 24. červenec - 26. červenec
24. červenec Flag of Spain.png Pedro de la Rosa McLaren MP4/22 Výsledky
25. červenec Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
26. červenec Alexander Wurz Williams FW29 Výsledky
Testy - Monza 28. srpen - 31. srpen
28. srpen Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
29. srpen Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
30. srpen Flag of Spain.png Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
31. srpen Flag of Spain.png Pedro de la Rosa McLaren MP4/22 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Jerez 18. září - 20. září
18. září Flag of Germany.png Timo Glock BMW Sauber F1.07 Výsledky
19. září Flag of Spain.png Pedro de la Rosa McLaren MP4/22 Výsledky
20. září Flag of Spain.png Pedro de la Rosa McLaren MP4/22 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Catalunya 13. listopad - 15. listopad
13. listopad Flag of Germany.png Michael Schumacher Ferrari F2007 Výsledky
14. listopad Flag of Germany.png Michael Schumacher Ferrari F2007 Výsledky
15. listopad Flag of Brazil.png Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
Testy - Flag of Spain.png Jerez 4. prosince - 7. prosince
4. prosinec Flag of Germany.png Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 Výsledky
5. prosinec Flag of the United Kingdom.png Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
6. prosinec Flag of Poland.png Robert Kubica BMW Sauber F1.07 Výsledky
7. prosinec Flag of Germany.png Sebastian Vettel Toro Rosso STR2 Výsledky

Složení týmů

Tým Konstruktér Šasi Motor1 Pneu č. Pilot č. Test. pilot2
Vodafone McLaren Mercedes McLaren MP4/22 Mercedes-Benz FO 108T B 1 Fernando Alonso 31 Gary Paffett
2 Lewis Hamilton
ING Renault F1 Team Renault R27 Renault RS27 B 3 Giancarlo Fisichella 32 Nelson Piquet Jr.
4 Heikki Kovalainen
Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari F2007 Ferrari 056 B 5 Felipe Massa 33 Marc Gené
6 Kimi Räikkönen
Honda Racing F1 Team Honda RA107 Honda RA807E B 7 Jenson Button 34 Mike Conway
8 Rubens Barrichello
BMW Sauber F1 Team BMW Sauber F1.07 BMW P86/7 B 9 Nick Heidfeld 35 Timo Glock
10 Robert Kubica
Sebastian Vettel
Panasonic Toyota Racing Toyota TF107 Toyota RVX-07 B 11 Ralf Schumacher 36 Kamui Kobajaši
12 Jarno Trulli
Red Bull Racing Red Bull RB3 Renault RS27 B 14 David Coulthard 37 Michael Ammermüller
15 Mark Webber
AT&T Williams Williams FW29 Toyota RVX-07 B 16 Nico Rosberg 38 Kazuki Nakadžima
17 Alexander Wurz
Kazuki Nakadžima
Toro Rosso Toro Rosso STR2 Ferrari 056 B 18 Vitantonio Liuzzi 39 ---
19 Scott Speed
Sebastian Vettel
Etihad Aldar Spyker F1 Team Spyker F8-VII Ferrari 056 B 20 Adrian Sutil 40 Christian Klien
21 Christijan Albers
Markus Winkelhock
Sakon Jamamoto
Super Aguri F1 Super Aguri SA07 Honda RA807E B 22 Takuma Sató 41 James Rossiter
23 Anthony Davidson

1 Všechny motory jsou specifikace 2.4 V8, ze sezony 2006.
2 Testovací piloti, kteří jsou tučně zvýrazněni se účastnili minimálně jednoho pátečního tréninku.

Piloti

Představení vozů

Tým Šasi Datum Místo
Toyota TF107 12. leden Kolín nad Rýnem, Německo
Ferrari F2007 14. leden Circuito di Fiorano, Maranello, Itálie
McLaren-Mercedes MP4-22 15. leden Valencia, Španělsko
BMW Sauber F1.07 16. leden Valencia, Španělsko
Renault R27 24. leden Amsterdam, Nizozemsko
Red Bull-Renault RB3 26. leden Circuit de Catalunya, Španělsko
Williams-Toyota FW29 2. únor Grove/Oxfordshire, Spojené království
Spyker-Ferrari F8-VII 5. únor Silverstone, Spojené království
Scuderia Toro Rosso-Ferrari STR02 13. únor Circuit de Catalunya, Španělsko
Honda RA107 26. únor Londýn, Spojené království
Super Aguri-Honda SA07 14. březen Melbourne, Austrálie

Týmy

  • McLaren se přejmenoval na Vodafone McLaren Mercedes poté co podepsal smlouvu s holandskou telekomunikační společností, která odešla od konkurenčního týmu Ferrari, která tak získalo nové prostředky od společnosti Telecom Italia a Alice.
  • Změny nastali i v organizační složce Ferrari, Jean Todt se stal generálním ředitelem, nahradil tak Luca Baldisseri, zatímco technický ředitel Ross Brawn oznámil roční pauzu po 10 letech strávených u italského týmu.[6]
  • 9. září 2006 byl tým MF1 Racing oficiálně prodán arabsko holandskému konsorciu vedené internetovým magnátem a konstruktérem sportovních vozů Michiel Mol, s vozem který bude vyrábět Spyker Cars.[7] Vozy Spyker dostaly novou barevnou podobu, která vychází z Spyker Squadron, který závodí v sérii LMES.[8] Tým Midland dokončí sezonu dle dohody a regulí v Concordské dohodě, pod provizorním jménem Spyker MF1 Team. 24. října, holandský tým oznámil změnu jména ze Spyker MF1 Team na Spyker F1 v sezóně 2007.[9] [10] 30. září, bylo potvrzeno, že dodavatelem motorů zůstane i nadále Ferrari. 15. března 2007 Spyker zveřejnil nového sponzora týmu, leteckou společnost Etihad Airways.[11]
  • Sponzor Mild Seven neobnovil kontrakt se stájí Renault a po 12 letech spolupráce opouští kolotoč formule 1.[12] 16. října, francouzský tým potvrzuje jako hlavního sponzora bankovní společnost ING.[13]
  • Lucky Strike, z koncernu British American Tobacco jenž dlouhá léta podporoval tým B.A.R a poté i tým Honda zmizel ze scény formule 1. Honda se rozhodla pro zcela odlišnou cestu než většina týmů, 26. února v Londýně, představitelé japonského výrobce oznámili, že jejich tým v následující sezóně pojede v novém kabátě pojmenovaném "Earth Livery" na voze RA107, je to poprvé od roku

], kdy tým jezdil bez sponzorů.[14] Při testech 25. ledna na španělském okruhu Catalogna se Honda představila v provizorním černém provedení karoserie pouze s nápisem Honda.

  • Williams změnil dodavatele motorů, z Cosworthu přešel k výrobci Toyota se kterým uzavřel kontrakt na tři roky.[15] Toyota se smluvně zavázala, že bude dodávat týmu Williams totožnou specifikaci jako pro mateřský tým. Williams také oznámil, že se 20. října dohodl na se společností AT&T, která se tak stala hlavním sponzorem týmu.[16]
  • Situace ohledně dodavatelů motoru v Red Bullu dostal jasnou podobu 31. října, tým Red Bull Racing pro sezonu 2007 bude používat pohonnou jednotku od Renaultu, zatímco Toro Rosso bude poháněno motorem Ferrari.[17]
  • Toro Rosso čelilo nemalým problémům s představením svého vozu, které bylo plánováno na 6. února, nejprve bylo odložena o několik dnů a pozdeji potvrzeno na 13. února. Oficiálním důvodem opožděné prezentace byly problémy s adaptací a přesným umístěním nového motoru od Ferrari. Aby toho nebylo málo, 29. ledna 2007 Frank Williams, majitel stejnojmenného týmu, zahájil tažení proti týmu se sídlem ve městě Faenza. Důvodem jeho protestu bylo podezření, že Toro Rosso používá zákaznická šasi shodné s monopostem Red Bull RB3, který vytvořil Adrian Newey. Podle Williamse, je to krok který se neslučuje s Concordskou dohodou, která zakazuje konstruktérům prodej monopostu jinému, konkurenčnímu týmu. Spyker oznámil, že stejným způsobem bude postupovat proti týmu Super Aguri jenž údajně používá shodné šasi jako Honda.
  • Prvním týmem, který představil svůj nový monopost byla japonská Toyota 12. ledna, zatímco Super Aguri byl týmem posledním; jejich model, la SA07, byl představen až 14. března, jen čtyři dny před úvodní Grand Prix v Austrálii. Super Aguri měl svůj vůz představit během únorových testů v Bahrajnu, ale gonokok neprošel crash-testem, který vyžaduje FIA.

Velké ceny

Datum Grand Prix Okruh Náhled Pole Kolo Vítěz Vůz Výsledky
18. březen Flag of Australia.png Austrálie Melbourne Albert Lake Park Street Circuit in Melborne, Australia.png Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
8. duben Flag of Malaysia.png Malajsie Sepang Sepang.jpg Felipe Massa Lewis Hamilton Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
15. duben Flag of Bahrain.png Bahrajn Sakhir Bahrain International Circuit--Grand Prix Layout.png Felipe Massa Felipe Massa Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
13. květen Flag of Spain.png Španělsko Barcelona Catalunya 2007.jpg Felipe Massa Felipe Massa Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
27. květen Flag of Monaco.png Monako Monte Carlo Monte Carlo Formula 1 track map.png Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
10. červen Flag of Canada.png Kanada Montreal Montreal 2002.jpg Lewis Hamilton Fernando Alonso Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
17. červen Flag of the United States.png USA Indianapolis Indianapolis 2000.jpg Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
1. červenec Flag of France.png Francie Magny-Cours Magny Cours 2003.jpg Felipe Massa Felipe Massa Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
8. červenec Flag of the United Kingdom.png Velká Británie Silverstone Silverstone 2000.jpg Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
22. červenec Flag of Europe.png Evropa Nürburgring Nurburgring 2003.jpg Kimi Räikkönen Felipe Massa Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
5. srpen Flag of Hungary.png Maďarsko Hungaroring Hungaroring 2003.jpg Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
26. srpen Flag of Turkey.png Turecko Istanbul Istanbul Park 2005.jpg Felipe Massa Kimi Räikkönen Felipe Massa Ferrari F2007 Výsledky
9. září Flag of Italy.png Itálie Monza Monza 2000.jpg Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso McLaren MP4/22 Výsledky
16. září Flag of Belgium (civil).png Belgie Spa-Francorchamps Spa-Francorchamps of Belgium.png Kimi Räikkönen Felipe Massa Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
30. září Flag of Japan.png Japonsko Fuji Fuji 2007.jpg Lewis Hamilton Lewis Hamilton Lewis Hamilton McLaren MP4/22 Výsledky
7. říjen Flag of the People's Republic of China.png Čína Šanghaj Shanghai International Racing Circuit track map.png Lewis Hamilton Felipe Massa Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky
21. říjen Flag of Brazil.png Brazílie Interlagos Autódromo José Carlos Pace (AKA Interlagos) track map.png Felipe Massa Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen Ferrari F2007 Výsledky

(‡) Tým získal v závodě double, tmavě šedý odstín znamená hattrick pro jezdce

Začátek

Úvodní závod sezóny přivítala znovu Austrálie a to 16. března; byl to první závod od Grand Prix Španělska 1986 ve kterém na startu chyběl motor Cosworth. Již v kvalifikaci se strhla bitva o pole position, jejímiž aktéry byli Kimi Räikkönen a Fernando Alonso. Jako úspěšnější z této fáze závodního víkendu vyšel pilot Ferrari; což potvrdil také v závodě, ve kterém dominoval od prvního do posledního kola, zatímco jeho rival Alonso musel odolávat útokům týmového kolegy a nováčka v týmu Hamiltona, který se po první zatáčce dostal před španělského pilota a zůstal před ním víc jak polovinu závodu. Nakonec, díky hazardní strategii při pit stopu, získal zpět druhou pozici, kterou udržel až do konce. Hamilton při své premiéře dojel na třetím místě, na dalších bodovaných místech se umístili Nick Heidfeld (4.), Giancarlo Fisichella (5.), Felipe Massa (6.), Nico Rosberg (7.) e Ralf Schumacher (8.). V závodě se perfektním výkonem blýskl i Massa, který startoval z 16. pozice na startu, kam byl posunut za výměnu převodovky, a v cíly byl klasifikován na 6. místě. Zklamáním byl Robert Kubica, který poté co v závodě jezdil před svým kolegou Heidfeldem, musel odstoupit pro poruchu převodovky. Závod plný menších výletů mimo trať zažili Heikki Kovalainen a Adrian Sutil, ale také Christijan Albers e Scott Speed. David Coulthard a Alexander Wurz byli protagonisti poněkud zvláštní nehody, která se obešla bez vážných následků pro oba zúčastněné.

Sepang

McLaren se snažil o odvetu z Austrálie a v druhém závodě sezóny kterým byla Grand Prix Malajsie chtěl zvítězit. V kvalifikaci ovšem částečně nestačili na Ferrari Felipe Massa a Kimi Raikkonen obsadili první respektive třetí místo, zatímco Fernando Alonso a Lewis Hamilton skončili na druhém a čtvrtém místě. Start se vůbec nepovedl Ferrari a do čela se tak dostal McLaren a tuto pozici již během závodu nikomu nepřepustil. Po několika pokusech o předjetí chyboval Massa a dostal se tak na okamžik mimo dráhu, kdzž se vrátil zpět ocitl se na devátém místě. Räikkönen se během celého závodu snažil o předjetí Hamilton a rozdělení obou vozu McLaren, ale jeho snaha se míjí účinkem, i když i během posledních kol nepříjemně dotírá na Hamilton. Závod končí doubblem McLaren, zvítězil Alonso v závěsu s Hamiltonem, třetí je Räikkönen. Na dalších místech dojíždí Nick Heidfeld, Felipe Massa, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. Překvapením začátku sezóny je Hamilton: který ve dvou závodech dvakrát vystoupil na stupně vítězů. Ze závodu odstoupili Nico Rosberg, Adrian Sutil, David Coulthard a Christijan Albers; za zmínku stojí i umístění týmu Renault, který není tak silný jako v předešlé sezóně. Výborně znovu zajelo BMW Sauber, které se tak pasovalo do třetího nesilnějšího týmu šampionátu. Robert Kubica se znovu musel vypořádat s technickými problémy, které ho během závodu potkaly.

Bahrajn

Ve třetím závodě Ferrari vrátilo úder a dominovalo celému víkendu včetně kvalifikace. Felipe Massa povzbuzen výsledky z tréninků získal pole position, nejrychlejší kolo v závodě a nakonec i vítězství v Grand Prix Bahrajnu. Hned po startu Massa nedal nikomu šanci a ujal se vedení, které si udržel až do cíle. Na druhém místě se umístil Lewis Hamilton který se tak stal jedním z nejlepších nováčků ve formuli 1, kdýž v prvních třech závodech kariery získal tři pódiová umístění. Třetím mužem v cíli byl Kimi Räikkönen, čtvrté místo získal překvapivě Nick Heidfeld s vozem BMW který se dokázal protlačit před Fernanda Alonsa (klasifikován na 5. místě) v jediném důležitém předjížděním manévru během závodu. Kubica, poprvé v sezóně boduje a náležitě si to užívá, zatímco Jarno Trulli a Giancarlo Fisichella na sedmém respektive osmém místě neskrývají zklamání. V závodě je zaznamenáno šest odpadlíků; nešťastný David Coulthard, autor neslavného prvenství, ve třech závodech třikrát odstoupil. Tento závod ukázal jaké je rozložení sil ve startovním poli a kde je třeba hledat kandidáta na titul: McLaren a Ferrari, s BMW za zády a možná také Renault, který zatím hledá správné nastavení vozu a hlavně rychlost. V průběžné kvalifikaci pilotů nastala situace, která se nastala od sezóny

do čela šampionátu se dostali hned tři piloti se shodným počtem 22, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen a Lewis Hamilton. V roce 1950 to byli Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio a Johnnie Parsons s 9 body, i když posledně jmenovaný se zúčastnil jen závodu na 500 mil v Indianapolis . V poháru konstruktérů McLaren získal náskok 5 bodů před Ferrari. Po tomto závodě následovala měsíční pauza, způsobená nezařazením Grand Prix San Marina do kalendáře.

První evropská Grand Prix

Lewis Hamilton ve voze McLaren během Grand Prix Španělska 2007.

První tři závody měly tři různé vítěze, Grand Prix Španělska ale přála vítězi posledního závodu Massovi, a tak Ferrari mohlo slavit už třetí vítězství v sezóně. Felipe Massa si počínal bezchybně již v kvalifikaci a za svými zády nechal všechny své pronásledovatele včetně svých největších konkurentů v boji o titul. Fernando Alonso, Kimi Räikkönen a Hamilton se seřadili na startovním roštu přesně v tomto pořadí. Hned po startu se do čela vrhl Massa, zatímco Räikkönen na startu zaváhal a dostal se před něho Hamilton. Alonso se hned v první zatáčce dostal mimo trať a přenechal svou pozici týmovému kolegovi stihl se však vrátit před druhým Ferrari. Räikkönen, se trápil a devátém kole musel odstoupit pro problémy s elektronikou. V závodě s přehledem zvítězil Felipe Massa, druhý byl opět Hamilton a třetí Alonso. Další pořadí bylo Robert Kubica (4.), David Coulthard (5.), Nico Rosberg (6.), Heikki Kovalainen (7.) a bodovanou osmičku uzavřel Takuma Sató, který tak získal první bod pro týmSuper Aguri. Na konci tohoto závodu Super Aguri oznámilo jméno nového testovacího pilota, jimž se stal James Rossiter.

Monako

Pátým podnikem sezóny byla tradičníGrand Prix Monaka. Začátek víkendu se nepovedl Ferrari: Kimi Räikkönen, z důvodu poškození vozu během první sekce, kdy jeho vůz skončil ve zdi a nemohl se tak účastnit dalších částí kvalifikace. To znamenalo, že startoval až ze 16. pozice na startu, což je na trati jakou je Monte Carlo, téměř nemožné pomýšlet na dobrý výsledek. Zatímco Massa dokázal držet krok s konkurencí a zajistil si třetí pozici na startu. McLaren v kvalifikaci dominoval a zajistil si tak pro nedělní závod první řadu, s Alonsem a Hamiltonem. Během závodu, v úzkých uličkách města, bylo téměř nemožné předjíždět a tak v závodě stejně jako v kvalifikaci dominovala stáj McLaren. Již během závodu se objevily hlasy o ovlivňování výsledku a šéf týmu Ron Dennis tak musel čelit obvinění z týmové režie.[18] Felipe Massa dojel na třetím místě, na čtvrtém místě dojel Giancarlo Fisichella, pátý byl Robert Kubica, šestý Nick Heidfeld, sedmý Wurz a osmý nakonec zklamaný Kimi Räikkönen. Boj o titul byl i po tomto závodě zcela vyrovnaný: Alonso a Hamilton v čele šampionátu se 38 body, Massa se 33 body na dalším místě a Räikkönen, zůstává s 23 body na čtvrtém místě.

Grand Prix Kanady

Po pěti závodech, ve kterých bylo pořadí v cíly téměř totožné s pořadím na startovním roštu, bez větších předjížděních manévrů, byl závod v Kanadě pestrým obohacením šampionátu. Závod byl plný duelů a předjíždění, byli jsme svědky několika menších výletů mimo trať a hrůzostrašně vypadající havárie Roberta Kubici. Safety Car se na trati objevil dokonce čtyřikrát. Lewis Hamilton poprvé ve své kariéře zvítězil a to dokonce z pole position. Druhé místo získal Nick Heidfeld na BMW, třetí byl Alexander Wurz s vozem Williams: je to poprvé co se na stupních vítězů objevil jiný tým než Ferrari nebo McLaren. Heikki Kovalainen získal čtvrté místo poté co v kvalifikaci rozbil vůz o zeď, měnil motor a startoval z posledního místa. Takuma Sató se v závěrečných kolech dokázal skvělými manévry dostat jak před Ralfa Schumachera tak před Fernanda Alonsa a pro svůj tým Super Aguri získal další tři body. V závodě, který byl poznamenán několika výjezdy Safety Caru a ne zcela zažitými pravidly, byli diskvalifikování Giancarlo Fisichella a Felipe Massa, kteří vyjeli z pitlane v okamžiku, kdy na semaforu svítilo červené světlo. Nejdramatičtější okamžik celého závodu přišel ve 26. kole, kdy havaroval Robert Kubica. Naštěstí se nepotvrdily první zprávy, které hovořily o frakturách nohou a polský pilot jako zázrakem vyvázl z nehody bez zranění. Jarno Trulli měl v závěru problém s přítlakem a v jedné ze zatáček najel do zdi, zatímco Jenson Button odstoupil ze závodu v jeho samém začátku. Po této GP se situace v čele šampionátu změnila Hamilton se 48 body se vzdálil svým pronásledovatelům na 8 bodů, které ztrácí jeho týmový kolega Alonso. Oba jezdci Ferrari se propadli: Massa stále s 33 body a Räikkönen s 27.

Indianapolis

Sebastian Vettel zaskočil za Roberta Kubicu v monopostu BMW Sauber v Grand Prix USA

Týden po kanadské Grand Prix se seriál formule 1 přesunul do Indianapolis, dějiště Grand Prix USA. Hamilton dokázal podruhé ve formuli 1 zvítězit a to na okruhu na kterém startoval poprvé. Tentokrát vítězství nepřišlo tak snadno jako před týdnem v Kanadě, na okruhu ve staré cihelně musel tvrdě odrážet útoky svého týmového kolegy Alonsa. Ferrari dorazilo do cíle hned po obou vozech McLaren v pořadí Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Již v kvalifikaci měly převahu vozy McLaren, v prvních dvou částech byl nejrychlejší Fernando Alonso, který ve druhé části kvalifikace zajel dokonce nejlepší čás, přesto v záverečné části, do které nastoupilo deset nejrychlejších vozu, musel přenechat pole position svému týmovemu kolegovi. Závod byl bohatý na předjíždění a bojovalo se dokonce i o poslední bodované místo: více jak polovinu závodu bojovali čtyři vozy o osmou příčku, kterou nakonec získal nováček Sebastian Vettel, který nastoupil do monopostu za Roberta Kubicu. Tímto výsledkem se stal Vettel nejmladším pilotem, který získal body v Grand Prix; bylo mu 19 let 11 měsíců a 14 dní. Bodově své konto vylepšili i Heikki Kovalainen, Jarno Trulli a Mark Webber. Ferrari, začalo citelně ztrácet na svého rivala McLaren, Hamilton zvýšil svůj náskok na Felipeho Massu o 20 bodů.

Konečné hodnocení

Piloti

* Pilot AUS MAL BAH SPA MON CAN USA FRA GBR EUR UNG TUR ITA BEL GIA CIN BRA Body
1 Räikkönen 1 3 3 Ret 8 5 4 1 1 Ret 2 2 3 1 3 1 1 110
2 Hamilton 3 2 2 2 2 1 1 3 3 9 1 5 2 4 1 Ret 7 109
3 Alonso 2 1 5 3 1 7 2 7 2 1 4 3 1 3 Ret 2 3 109
4 Massa 6 5 1 1 3 DSQ 3 2 5 2 13 1 Ret 2 6 3 2 94
5 Heidfeld 4 4 4 Ret 6 2 Ret 5 6 6 3 4 4 5 14 7 6 61
6 Kubica Ret 18 6 4 5 Ret INJ 4 4 7 5 8 5 9 7 Ret 5 39
7 Kovalainen 10 8 9 7 13 4 5 15 7 8 8 6 7 8 2 9 Ret 30
8 Fisichella 5 6 8 9 4 DSQ 9 6 8 10 12 9 12 Ret 5 11 Ret 21
9 Rosberg 7 Ret 10 6 12 10 16* 9 12 Ret 7 7 6 6 Ret 16 4 20
10 Coulthard Ret Ret Ret 5 14 Ret Ret 13 11 5 11 10 Ret Ret 4 8 9 14
11 Wurz Ret 9 11 Ret 7 3 10 14 13 4 14 10 13 Ret Ret 12 13
12 Webber 13 10 Ret Ret Ret 9 7 12 Ret 3 9 Ret 9 7 Ret 10 Ret 10
13 Trulli 9 7 7 Ret 15 Ret 6 Ret Ret 13 10 16 11 11 13 13 8 8
14 Vettel 8 16 19 18 Ret Ret 4 Ret 6
15 Button 15 12 Ret 12 11 Ret 12 8 10 Ret Ret 13 8 Ret 11 5 Ret 6
16 R. Schumacher 8 15 12 Ret 16 8 Ret 10 Ret Ret 6 12 15 10 Ret Ret 11 5
17 Sato 12 13 Ret 8 17 6 Ret 16 14 Ret 15 18 16 15 15 14 12 4
18 Liuzzi 14 17 Ret Ret Ret Ret 17* Ret Ret Ret Ret 15 17 12 9 6 13 3
19 Sutil 17 Ret 15 13 Ret Ret 14 17 Ret Ret 17 21 19 14 8 Ret Ret 1
20 Barrichello 11 11 13 10 10 12 Ret 11 9 11 18 17 10 13 10 15 Ret 0
21 Speed Ret 14 Ret Ret 9 Ret 13 Ret Ret Ret 0
22 Davidson 16 16 16 11 18 11 11 Ret Ret 12 Ret 14 14 16 Ret Ret 14 0
23 Albers Ret Ret 14 14 Ret Ret 15 Ret Ret 0
24 Jamamoto Ret 20 20 17 12 17 Ret 0
25 Nakadžima 10 0
n.c. Winkelhock Ret 0
* Pilot AUS MAL BAH SPA MON CAN USA FRA GBR EUR UNG TUR ITA BEL GIA CIN BRA Body


DHL Fastest Lap Award

  • Kimi Räikkönen Ferrari - 6x zajel nejrychlejší kolo, 2x druhé nej. kolo a 3x třetí nej. kolo[19]
  • Felipe Massa - 6x zajel nejrychlejší kolo, 2x druhé nej. kolo a 2x třetí nej. kolo
Pos Pilot Vůz Závod Vítězství Podium Pole Kolo Body
1 Kimi Räikkönen Ferrari 17 6 12 3 6 110
2 Fernando Alonso Team McLaren-Mercedes 17 4 12 2 3 109
3 Lewis Hamilton Team McLaren-Mercedes 17 4 12 6 2 109
4 Felipe Massa Ferrari 17 3 10 6 6 94
5 Nick Heidfeld BMW Sauber 17 0 2 0 0 61
6 Robert Kubica BMW Sauber 16 0 0 0 0 39
7 Heikki Kovalainen Renault 17 0 1 0 0 30
8 Giancarlo Fisichella Renault 17 0 0 0 0 21
9 Nico Rosberg Williams-Toyota 17 0 0 0 0 20
10 David Coulthard Red Bull-Renault 17 0 0 0 0 14
11 Alexander Wurz Williams-Toyota 16 0 1 0 0 13
12 Mark Webber Red Bull-Renault 17 0 1 0 0 10
13 Jarno Trulli Toyota 17 0 0 0 0 8
14 Sebastian Vettel BMW Sauber
Toro Rosso-Ferrari
8 0 0 0 0 6
14 Jenson Button Honda F1 17 0 0 0 0 6
16 Ralf Schumacher Toyota 17 0 0 0 0 5
17 Takuma Sató Super Aguri-Honda F1 17 0 0 0 0 4
18 Vitantonio Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 17 0 0 0 0 3
19 Adrian Sutil Spyker-Ferrari 17 0 0 0 0 1
20 Rubens Barrichello Honda F1 17 0 0 0 0 0
20 Scott Speed Toro Rosso-Ferrari 10 0 0 0 0 0
20 Anthony Davidson Super Aguri-Honda F1 17 0 0 0 0 0
20 Christijan Albers Spyker-Ferrari 9 0 0 0 0 0
20 Sakon Yamamoto Spyker-Ferrari 7 0 0 0 0 0
- Markus Winkelhock Spyker-Ferrari 1 0 0 0 0 0
- Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1 0 0 0 0 0

Konstruktéři

* Konstruktér Pilot AUS MAL BAH SPA MON CAN USA FRA GBR EUR UNG TUR ITA BEL GIA CIN BRA Body
1 Ferrari 5 6 5 1 1 3 DSQ 3 2 5 2 13 1 Ret 2 6 3 2 204
6 1 3 3 Ret 8 5 4 1 1 Ret 2 2 3 1 3 1 1
2 BMW Sauber 9 4 4 4 Ret 6 2 Ret 5 6 6 3 4 4 5 14† 7 6 101
10 Ret 18 6 4 5 Ret 8 4 4 7 5 8 5 9 7 Ret 5
3 Renault 3 5 6 8 9 4 DSQ 9 6 8 10 12 9 12 Ret 5 11 Ret 51
4 10 8 9 7 13 4 5 15 7 8 8 6 7 8 2 9 Ret
4 Williams-Toyota 16 7 Ret 10 6 12 10 Ret 9 12 Ret 7 7 6 6 Ret 16 4 33
17 Ret 9 11 Ret 7 3 10 14 13 4 14 11 13 Ret Ret 12 10
5 Red Bull-Renault 14 Ret Ret Ret 5 14 Ret Ret 13 11 5 11 10 Ret Ret 4 8 9 24
15 13 10 Ret Ret Ret 9 7 12 Ret 3 9 Ret 9 7 Ret 10 Ret
6 Toyota 11 8 15 12 Ret 16 8 Ret 10 Ret Ret 6 12 15 10 Ret Ret 11 13
12 9 7 7 Ret 15 Ret 6 Ret Ret 13 10 16 11 11 13 13 8
7 Toro Rosso-Ferrari 18 14 17 Ret Ret Ret Ret 17 Ret 16 Ret Ret 15 17 12 8* 6 13 8
19 Ret 14 Ret Ret 9 Ret 13 Ret Ret Ret 16 19 18 Ret Ret 4 Ret
8 Honda F1 7 15 12 Ret 12 11 Ret 12 8 10 Ret Ret 13 8 Ret 11 5 Ret 6
8 11 11 13 10 10 12 Ret 11 9 11 18 17 10 13 10 15 Ret
9 Super Aguri-Honda F1 22 12 13 Ret 8 17 6 Ret 16 14 Ret 15 18 16 15 15† 14 12 4
23 16 16 16 11 18 11 11 Ret Ret 12 Ret 14 14 16 Ret Ret 14
10 Spyker-Ferrari 20 17 Ret 15 13 Ret Ret 15 17 Ret Ret 17 21 19 14 9* Ret Ret 1
21 Ret Ret 14 14 19 Ret 14 Ret 15 Ret Ret 20 20 17 12 17 Ret
DSQ Team McLaren-Mercedes 1 2 1 5 3 1 7 2 7 2 1 4 3 1 3 Ret 2 3 0
2 3 2 2 2 2 1 1 3 3 9 1 5 2 4 1 Ret 7
* Konstruktér Pilot AUS MAL BAH SPA MON CAN USA FRA GBR EUR UNG TUR ITA BEL GIA CIN BRA Body


Pos Konstruktér Vůz Motor Pneu Závod Vítězství Podium Pole Kolo Body
1 Ferrari F2007 Ferrari B 17 9 22 9 12 204
2 BMW Sauber F1.07 BMW B 17 0 2 0 0 101
3 Renault R27 Renault B 17 0 1 0 0 51
4 Williams FW29 Toyota B 17 0 1 0 0 33
5 Red Bull RB3 Renault B 17 0 1 0 0 24
6 Toyota TF107 Toyota B 17 0 0 0 0 13
7 Toro Rosso STR2 Ferrari B 17 0 0 0 0 8
8 Honda F1 RA107 Honda F1 B 17 0 0 0 0 6
9 Super Aguri SA07 Honda F1 B 17 0 0 0 0 4
10 Spyker F8-VII Ferrari B 17 0 0 0 0 1
DSQ Team McLaren MP4-22 Mercedes B 17 8 24 8 5 0

(‡)McLaren, z rozhodnuti FIA ze 13. září byl penalizován odebráním bodu z celé sezony, kterých získal 218. Další penalizace a odebraní bodového zisku (15) přišla po incidentu během kvalifikace na GP Maďarska (pokud by tým přišel jen o body z Maďarska měl by jich na svém kontě 203.)

Reference

  1. Grand Prix San Marina a Evropy vyškrtnuty z kalendáře pro rok 2007 f1.gpupdate.net Aktuality 29. srpen 2006.
  2. Hockenheim a Imola první okruhy k alternování
  3. Fuji Speedway bude hostit Grand Prix Japonska 2007 14. březen 2006.
  4. Ecclestone podepsal f1.gpupdate.net Aktuality 20. května 2006.
  5. FIA vytvořila FOMAC Racingworld.it, 2007-01-08
  6. Ross Brawn opouští Ferrari www.itv-f1.com, 2006-10-26.
  7. Midland Prodán GPUpdate.net, 2006-09-07.
  8. Spyker je oranžovo stříbrný GPUpdate.net, 2006-09-19.
  9. Spyker oznámil změnu jména týmu Manipe F1, 2006-10-24
  10. Spyker chce změnu jména grandprix.com, 2006-10-25
  11. Novým sponzorem Spyker jsou aerolinky Etihad Airways GPUpdate.net, 2007-03-15.
  12. Mild Seven opouští po 12 letech Renault Manipe F1, 2006-02-01
  13. Nové spojení Renault ING GPUpdate.net, 2006-10-16
  14. Historie sponzorství v F1. grandprix.com
  15. Williams s motory Toyota gpupdate.net 2006-07-27
  16. Nový sponzor pro Williams manipef1.com 2006-10-20
  17. Red Bull – loterie s motory gpupdate.net 2006-10-31
  18. McLaren obviněn z týmové režie Gazzetta dello Sport 2007-05-30
  19. DHL Fastest Lap Award

Související články